مدیرعامل اسبق بازرگانی پتروشیمی: بیشتر به منافع ملی فکر می‌کنم تا منفعت شخصی!


مدیرعامل اسبق بازرگانی پتروشیمی: بیشتر به منافع ملی فکر می‌کنم تا منفعت شخصی!

مدیرعامل اسبق بازرگانی پتروشیمی گفت: بنده بیشتر به منافع ملی فکر می‌کنم تا منفعت شخصی.

مدیرعامل اسبق بازرگانی پتروشیمی: بیشتر به منافع ملی فکر می‌کنم تا منفعت شخصی!
روز گذشته در حالی پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که متهم حمزه لو مدیرعامل اسبق بازرگانی پتروشیمی در دادگاه مدعی شد؛ اکنون منابع زیادی ارز از سوی سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا در اختیارم است که برای موارد اعلامی توسط ایشان باید هزینه شود.

سردار حمزه لو، با اشاره به اقداماتش در حوزه فعالیت‌های نظامی در دادگاه بیان کرد: همین الان هم منابع زیادی ارز بصورت امانت بدون هیچگونه سندی در اختیارم قرار دارد تا در مسیر اعلامی و طرح‌های توسعه‌ای و اقتصادی آنان توسط نهاد‌های ذیربط هزینه شود.

وی با بیان اینکه به دلیل ردپای نهاد‌هایی امنیتی امریکا در خصوص تحریم‌ها برخی امور مالی توسط شرکت‌های بزرگ مانند بازرگانی پتروشی، حمل و نقل‌های دریایی در لیست تحریم‌ها قرار گرفت، گفت:: برخی طرح‌های اقتصادی و زیربنایی شرکت‌های قرارگاه خاتم الانبیا به لیست تحریم‌های سه گانه آمریکا، اروپا و سازمان ملل قرار گرفت و اکنون هم ادامه دارد و شاید مخالفت برخی از عوامل دولتی وزارت نفت و نهاد‌های نظارتی با خصوصی سازی بازرگانی پتروشیمی در سال‌های پیشین و فعلی همین موضوع باشد.

حمزه لو با اشاره به سخنان قاضی مبنی بر ارائه تاییدیه این موضوع از سوی فرماندهان فعلی سپاه بیان کرد: متاسفانه دسترسی‌های امروز امکان اخذ تاییدیه را به ما نمی‌دهد، اما سردار رستم قاسمی وزیر نفت سابق که از فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز بوده است در جریان این اقدامات کامل بوده است.

مدیرعامل اسبق بازرگانی پتروشیمی با بیان این که به دستور رستم قاسمی مبلغ ۵۲۸ میلیون یورو که در دو مرحله ۲۱۵ و ۳۱۳ میلیون یورو به طرح‌های در دست اقدام این مجموعه در شرکت‌های سپانیر، پتروتک، پتروکیش و قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت کرده است، اظهار داشت: طرح‌هایی از مجموعه سپاه و به دستور مقام معظم رهبری در قالب پروژه‌های ۳۶ ماهه در صنعت نفت در حال اجرا بود که با دستور رستم قاسمی وزیر نفت این مبالغ برای رشد و توسعه صنعت نفت پرداخت شده است.

متهم حمزه لو در ادامه گفت: بابت تبدیل ارز به ریال در شبکه بانکی برای انجام هزینه‌های داخلی در نهاد‌های فوق و وزارت نفت، رستم قاسمی وزیر وقت دستوراتی به اینجانب و شرکت داده بود.

وی گفت: بیش از ۶۰ مورد در هر سال مستندات تبدیل ارز به ریال که به دستور وزارت نفت، NPC، هلدینگ خلیج فارس با امضای آقایان بیات، علی محمد بساق زاده، داود شاد دل، جمشید سبزکار، ذبیح اله نعیمی و عادل نژ اد سلیم از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی اجرایی شده وجود دارد و به دادگاه تحویل داده شده است.

دادگاه پرونده پتروشیمی در حالی روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند که از یکسو متهم حمزه لو مدعی است دستورات خود را از وزیر نفت جهت پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا می‌گرفته است و از سوی دیگر محسن احمدیان معروف به سلطان پتروشیمی دیگر متهم پرونده تلاش می‌کند که سایر متهمان را در این تخلفات مقصر جلوه دهد این نکته‌ای که است که دادگاه می‌تواند زوایای پنهان این پرونده را با کشف حقیقت خارج از گروه بندی‌های خاص سیاسی در آینده روشن کند.
منبع: پایش بازار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا