مخالفت تشکیلات خودگردان با انتقال مدیریت حرم ابراهیمی


مخالفت تشکیلات خودگردان با انتقال مدیریت حرم ابراهیمی

تشکیلات خودگردان تاکید کرد باید تصمیمات رژیم اشغالگر درباره انتقال مدیریت حرم ابراهیمی از شهرداری الخلیل به شورای عالی برنامه ریزی این رژیم لغو شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: باید تصمیمات رژیم اشغالگر درباره انتقال مدیریت حرم ابراهیمی از شهرداری الخلیل به شورای عالی برنامه ریزی این رژیم لغو شود.
تشکیلات خودگردان فلسطین از همه نهاد‌های بین المللی و در راس آن‌ها یونسکو خواست اقدامی برای توقف اجرای تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیلی در زمینه در اختیار گرفتن مدیریت حرم ابراهیمی (علی نبینا و آله و علیه السلام) انجام دهند؛ زیرا رژیم اسرائیل تصمیم دارد مدیریت حرم ابراهیمی را از شهرداری شهر الخلیل گرفته و به شورای مسکن اسرائیل واگذار کند.
همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: حرم حضرت ابراهیم علیه السلام به مثابه بخشی از میراث فرهنگی جهانی است که یونسکو آن را به ثبت رسانده است.

فارس الصرفندی خبرنگار العالم در گزارشی گفت: در هر ساعتی که در کرانه باختری می‌گذرد رژیم اشغالگر تدابیری اتخاذ می‌کند و در آن از زمین‌های فلسطین می‌کاهد و حقوق مردم فلسطین را از آن‌ها سلب می‌کند.
اما حمله شدیدتر، امروز و در شهر الخلیل به ویژه در شهرک قدیمی آن صورت می‌گیرد که حرم حضرت ابراهیم علیه السلام در آن واقع است.
رژیم اشغالگر در روز‌های گذشته مدیریت حرم ابراهیمی را از شهرداری الخلیل گرفته و در اختیار شورای عالی برنامه ریزی اسرائیل قرار داد. این تصمیم به رژیم اشغالگر فرصت بیشتری می‌دهد تا همه آثار شهرک قدیمی بزرگترین شهر فلسطین را تغییر دهد.
تیسیر ابو اسنینه شهردار الخلیل در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «اختیارات به شورای عالی برنامه ریزی رژیم اشغالگر داده شده است و این شاید به معنی دادن مجوز به شهرک نشینان برای ساخت و ساز در این شهر باشد. این در حالی است که همه این امور در اختیار شهرداری الخلیل بوده است بنابراین به شهرداری الخلیل تعرض شده است و همه توافقنامه‌های امضا شده نادیده گرفته می‌شود».
خبرنگار العالم افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین هر روز ضربه محکمی از رژیم اشغالگر از جمله در زمینه عملیات الحاق کرانه باختری یا تصمیمات ظالمانه دیگر دریافت می‌کند. از اینرو تشکیلات خودگردان پرونده حرم ابراهیمی را در نهاد‌های بین المللی به ویژه یونسکو مطرح کرده است تا شاید اقدامی در این زمینه صورت گیرد. این در حالی است که یونسکو حرم ابراهیمی را به عنوان بخشی از میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسانده است.
احمد الدیک مشاور وزیر امور خارجه (دولت خودگردان) فلسطین در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «ما با مسئولان ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر و دادگاه کیفری بین المللی نیز تماس گرفتیم و از آن‌ها خواستیم هر چه سریعتر تحقیقات رسمی در زمینه جنایت‌های رژیم اشغالگر به ویژه درباره جنایت‌هایی که ضد مقدسات و مکان‌های دارای آثار باستانی و فرهنگی و میراث فرهنگی فلسطین اتفاق می‌افتد انجام دهند. ما با مدیر کل یونسکو نیز تماس گرفتیم. یونسکو سازمان بین المللی در زمینه پیگیری این نوع مسائل است».
خبرنگار العالم افزود: مسئله فلسطین مانند طوفان می‌ماند و طوفان همه جا را در می‌نوردد. البته دولت رژیم اشغالگر از هر فرصتی استفاده می‌کند تا واقعیت‌ها را در کرانه باختری تغییر دهد. زیرا نگران است که در ماه نوامبر با پیروز نشدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و از دست دادن حمایت‌های ترامپ، اخباری ناراحت کننده بشنود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس