جدال حسینی و رادوشوویچ, دو دروازه بان با انگیزه های متفاوت


جدال حسینی و رادوشوویچ, دو دروازه بان با انگیزه های متفاوت

دروازه بانان استقلل و پرسپولیس در دربی  مرحله نیمه نهایی جام حذفی می توانند برگ برنده تیمشان باشند و جایگاه...

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی ساعت 15:00 به صورت آنلاین برگزار شد و تیم های استقلال و پرسپولیس رقیب هم در مرحله نیمه نهایی شدند.

به گزارش طرفداری، یک بازیکن برای اینکه در ذهن هواداران برای همیشه باقی بماند به طوری که حتی سال ها بعد از دوران فوتبالی اش از او یاد شود می تواند ترفند های مختلفی را به کار ببرد. شاید همه ما واژه دربی باز (بازیکنی که بهترین عملکردش در طول فصل متعلق به بازی های دربی است) را شنیده ایم. در فوتبال ایران یکی از کوتاه ترین مسیر ها برای جاودانگی، دربی باز بودن است. برای مثال ما هیچ وقت گل های هاشمی نسب در دربی ها و یا سیوهای حجازی در شهرآورد تهران را فراموش نمی کنیم و نام این بازیکنان همواره با بازی دربی همراه است.

در جامعه هواداری فوتبال ایران در کری های روزمره ای که میان هواداران صورت می گیرد از نتایج و تاریخچه دربی ها خیلی مایه گذاشته می شود، پس به همین دلیل با هر بار مطرح شدن موضوع دربی ناخود آگاه یکسری نام ها بر زبان می آید.

حسین حسینی، دروازه بان تیم استقلال که حدود سه فصل است در سطح اول فوتبال ایران به عنوان یکی از پای ثابت های ترکیب استقلال شناخته می شود، صحنه های خاطره انگیز زیادی را برای هواداران این تیم به جای گذاشته است از اشک هایش پس از گرفتن پنالتی مارکوس برگ در لیگ قهرمانان گرفته تا شکستن رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه در لیگ برتر مقابل سایپا.

اما سید حسین یک خلا بزرگ را همچنان در دوران حرفه ای خود حس می کند و آن هم درخشش در دربی است، تجربه نشان داده درخشش در دربی از هر سنی می تواند شروع شود برای مثال فرهاد مجیدی در سی و چند سالگی گل زدن به رقیب سنتی را آغاز کرد. حسینی همچنان در نیمه دهه سوم زندگی خود قرار دارد و حالا حالا ها فرصت برای درخشش در دروازه استقلال دارد، اما او می تواند درخشش در دربی را از همین بازی نیمه نهایی شروع کند تا به شکستن رکورد های مختلف دروازه بانی در دربی هم فکر کند.

حسین حسینی در سه دربی درون دروازه استقلال ایستاده که دو شکست و یک مساوی را تجربه کرده است، همچنین هیچ کلین شیتی را هم در دربی ثبت نکرده است.

اولین دربی او به بازی رفت لیگ هفدهم بر می گردد، جایی که علی علی پور با یک ضربه پنالتی مقدمات پیروزی پرسپولیس را فراهم کرد و پرسپولیس در این دیدار با همین تک گل به پیروزی رسید.

جدال حسینی و رادوشوویچ, دو دروازه بان با انگیزه های متفاوتپنالتی علی پور به حسینی

قصه دومین دربی حسینی تلخ تر هم می شود، جایی که استقلال با گل به خودی این دروازه بان جوان قافله را به پرسپولیس باخت تا وضعیت استقلال با این باخت بحرانی تر شود. حسین حسینی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در دربی گل به خودی زده است. این بازی هم با پیروزی 1-0 قرمز ها به پایان رسید. در روزی که علی کریمی پنالتی استقلال را خراب کرد، ضربه مهدی عبدی بعد از برخورد به تیر دروازه و کمر حسینی، وارد دروازه استقلال شد تا استقلالی ها بگویند اگر جای بیرانوند و حسینی عوض می شد، برنده دربی تغییر می کرد!

جدال حسینی و رادوشوویچ, دو دروازه بان با انگیزه های متفاوتگل به خودی حسین حسینی

سومین تجربه حسینی در دربی هم خیلی خوشایند نبود، جایی که استقلال در حال ثبت پیروزی 2-1 مقابل پرسپولیس بود، این دروازه بان در تقابل با ضربه نه چندان محکم استوکس، با یک دفع نامطمئن توپ را جلوی پای بشار رسن قل داد تا بازیکن عراقی کار را به تساوی بکشاند.

جدال حسینی و رادوشوویچ, دو دروازه بان با انگیزه های متفاوتگل بشار به استقلال

اما حسین حسینی حالا فرصتی پیدا کرده تا این سه قاب تلخ را به دست فراموشی بسپارد. دروازه بان جوان استقلال می تواند در این دیدار اولین پیروزی و اولین کلین شیتش را در دربی ها ثبت کند، حتی اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، حسینی می تواند با مهار چند پنالتی تک ستاره تیمش شود.

درون دروازه پرسپولیس هم دروازه بانی حضور دارد که تجربه بازی در دربی را ندارد. بوژیدار رادوشوویچ این بار به جای حضور روی نیمکت، درون قفس توری پرسپولیسی ها حضور خواهد داشت. دروازه بانان خارجی همواره صحنه های زیبای را در دربی خلق کرده اند. از گل های ایلیچی گرفته تا کلین شیت های پیاپی نیلسون کوریا همه و همه توسط دروازه بانانی رقم خورده است که ایرانی نبوده اند. این بازی می تواند آزمون بزرگی برای رادوشوویچ باشد که حتی جایگاه فصل بعد خود درون دروازه پرسپولیس را تثبیت کند. تا روزی که بیرانوند در پرسپولیس بود، رادو هیچ شانسی برای تجربه دربی نداشت اما حالا در غیاب بیرو، شانس به رادو رو کرده که محبوبیت خود را نزد دوستداران پرسپولیس بیشتر کند.

جدال حسینی و رادوشوویچ, دو دروازه بان با انگیزه های متفاوترادوشوویچ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی