6 شش عضو شورای شهر نسبت به توقیف روزنامه جهان صنعت تذکر دادند


6 شش عضو شورای شهر نسبت به توقیف روزنامه جهان صنعت تذکر دادند

تهران- ایرنا- 6 عضو شورای شهر تهران شامل محمدجوادحق شناس، حسن خلیل آبادی، حجت نظری، الهام فخاری، ناهید خداکرمی و محمد علیخانی نسبت به توقیف روزنامه جهان صنعت تذکر دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در دویست و سی امین جلسه شورا، این تذکر را قرائت کرد.

«محمدجوادحق شناس» با اشاره به توقیف روزنامه جهان صنعت گفت: در هفته گرامیداشت روز خبرنگار باخبر شدیم که جامعه مطبوعات و خبرنگاران عیدی خود را از «هیأت نظارت بر مطبوعات» دریافت کردند و روزنامه جهان صنعت توقیف شد.

وی افزود: محمدرضا سعدی، روزنامه نگار با سابقه و مدیر مسئول روزنامه جهان صنعت خبر از توقیف روزنامه اش داد و اعلام کرد هیأت نظارت بر مطبوعات در غیاب دو تن از اعضای خود به سبب انتشار یک مصاحبه تخصصی از هیات علمی و اپیدومولوژیست توقیف شده‌است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: محتوای این مصاحبه رویکردی انتقادی در خصوص آمار اعلامی مبتلایان و درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا داشت.

به گفته حق شناس، موضوعی که بارها توسط کارشناسان سلامت و ایمنی مردم گوشزد شده و به سیاست های اتخاذ شده وزارت بهداشت و ستاد موصوف اعتراض کرده بودند و حتی در شورای اسلامی شهر تهران نیز اکثریت اعضا خواهان اعلام آمار تفکیک شده استانی و کلانشهرها برای مقابله دقیق تر و جامع تر با این ویروس شدند اما این اعتراضات نه تنها گوش شنوایی پیدا نکرد بلکه متهم به کاسبی از کرونا شدند.

حق شناس ادامه داد: در این میان که رسانه ها حال خوبی ندارند و خبرنگاران به عنوان گوش و چشم جامعه درگیر کار سخت و خطیر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی هستند، شایسته و مستحق این گونه برخورد غیرمنعطف و غیر قابل پذیرش نیستند و جزای نشر یک گفت و گو در حوزه سلامت مردم، تعطیلیِ یک روزنامه و بیکاری ده ها خبرنگار و فعال مطبوعاتی نیست چراکه اگر نقدی به این مصاحبه وارد است می‌توان با روش علمی و اغناء افکار عمومی پاسخ مناسب را داد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به این که قائم مقام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان دارد آمار درگذشتگان کرونا می تواند تا دوبرابر آمار اعلامی باشد، گفت: آیا توقیف و تعطیلی یک روزنامه با اصل آزادی بیان و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات همخوانی دارد؛ به همین دلیل از رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی و وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیات نظارت انتظار است نسبت به تجدید نظر و تصحیح این تصمیم و رفع توقیف از روزنامه جهان صنعت اقدام شایسته معمول دارند.

این تذکر از سوی «محمدجواد حق شناس»، «محمد علیخانی»، «الهام فخاری»، «حسن خلیل آبادی»، «حجت نظری» و «ناهید خداکرمی» امضا شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها