رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسید


رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسید

کریستیانو رونالدو همچون فصول گذشته، یکی از ستاره های دنیای فوتبال شد که بارها درخشید و چند رکورد جدید به ثبت...

کریستیانو رونالدو فصل 2019/20 را با ثبت بریس در جریان دیدار یوونتوس و لیون در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساند و با حذف یوونتوس از این رقابت ها، عملاً کار او در این فصل به پایان رسید.

در این مطلب قصد داریم رکوردهای جالب به ثبت رسیده توسط کریستیانو رونالدو در فصل 2019/20 را مرور کنیم:

کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی

کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 31 گل در فصل 2019/20 سری آ، تعداد گل هایش در سطح لیگ را به عدد 450 رساند و به اولین بازیکنی بدل شد که به این تعداد گل در سطح پنج لیگ معتبر اروپایی می رسد. او با پیراهن اسپورتینگ لیسبون (3)، منچستریونایتد (84)، رئال مادرید (311) و یوونتوس (52) موفق شده مجموعاً 450 گل در 579 بازی در مسابقات لیگ به ثمر رسانده و 6 گل بیشتر از لیونل مسی زده است.

رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسیدخوشحالی کریستیانو رونالدو پس از 450مین گلش در مسابقات لیگ مقابل سمپدوریا (26 جولای 2020)

کریستیانو رونالدو رکورد گلزنی در یک فصل تاریخ یوونتوس را شکست

کریستیانو رونالدو 37 گل در 46 مسابقه فصل 2019/20 با پیراهن یوونتوس به ثمر رساند، تا رکورد گلزنی در یک فصل در تاریخ یوونتوس را بشکند.

رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسیدگلزنی کریستیانو رونالدو مقابل لیون (7 آگوست 2020)

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ با 130 گل در لیگ قهرمانان اروپا

کریستیانو رونالدو با چهار گلی که در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند، مجموع گل هایش در این رقابت ها را به 130 گل رساند. فقط 22 تیم تعداد گل هایشان در این مسابقات از رونالدو بیشتر است.

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ با حداقل 10 گل با پیراهن سه تیم مختلف در لیگ قهرمانان اروپا

کریستیانو رونالدو موفق شد دهمین گلش را برای یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند تا به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود که با پیراهن سه تیم موفق می شود تعداد گل هایش در لیگ قهرمانان اروپا را دو رقمی کند. او با منچستریونایتد (15)، رئال مادرید (105) و یوونتوس (10) موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شده است.

کریستیانو رونالدو رکورددار گلزنی با پیراهن چند تیم مقابل یک تیم در لیگ قهرمانان اروپا

این رکورد البته منحصراً در اختیار رونالدو نیست. کریستیانو رونالدو سومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که موفق به گلزنی با پیراهن سه تیم مختلف مقابل یک تیم می شود. او با پیراهن تیم های منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس دروازه لیون را در لیگ قهرمانان اروپا گشود. پیش از این هانس یورگ بوت مقابل یوونتوس و رود فن نیستلروی مقابل بایرن مونیخ موفق به این کار شده بودند.

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ با حداقل دو بار قهرمانی در سه لیگ معتبر اروپایی

کریستیانو رونالدو به اولین بازیکن تاریخ فوتبال بدل شد که قهرمانی در سه لیگ معتبر لیگ برتر، لالیگا و سری آ را حداقل 2 بار تجربه کرده است. او با منچستریونایتد 3 بار، با رئال مادرید 2 بار و با یوونتوس 2 بار قهرمان لیگ شده است.

رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسیددومین قهرمانی متوالی کریستیانو رونالدو در سری آ (1 آگوست 2020)

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ با حداقل 30+ گل در یک فصل سه لیگ معتبر اروپایی

کریستیانو رونالدو تعداد گل هایش در فصل 2019/20 سری آ را به عدد 31 رساند تا برای هشتمین بار در طول دوران حرفه ای اش موفق به ثبت 30+ گل در یک فصل مسابقات لیگ شود. نکته جالب اینکه کریستیانو رونالدو به اولین بازیکن تاریخ فوتبال بدل می شود که در هر یک از سه لیگ معتبر لالیگا، سری آ و لیگ برتر موفق شده 30+ گل در یک فصل مسابقات به ثمر رساند. تاکنون سابقه نداشته که یک بازیکن در سه لیگ از پنج لیگ معتبر اروپایی 30+ گل در یک فصل مسابقات وارد دروازه رقبا کند و نکته جالب تر اینکه رونالدو در سه دهه مختلف این رکورد را به ثبت رسانده است.

کریستیانو رونالدو اولین بازیکن تاریخ با 50+ گل در لیگ برتر، لالیگا و سری آ

کریستیانو رونالدو موفق شد به اولین و تنها بازیکن تاریخ فوتبال بدل شود که در هر سه لیگ معتبر اروپایی 50+ گل به ثبت می رساند. رونالدو 84 گل در لیگ برتر انگلیس، 311 گل در لالیگا و 52 گل در سری آ به ثمر رسانده است.

کریستیانو رونالدو مسن ترین بازیکنی که موفق به ثبت 30+ گل در سری آ می شود

کریستیانو رونالدو مهاجم 35 ساله یوونتوس به مسن ترین بازیکنی بدل شد که 30+ گل در یک فصل سری آ به ثمر می رساند. پیش از این آدولفو بالونچری با 30 سال سن در فصل 1927/28، 31 گل با پیراهن تورینو به ثمر رسانده بود و گونار نوردال با 29 سال سن در فصل 1950/51، 34 گل با پیراهن میلان وارد دروازه حریفان کرده بود.

کریستیانو رونالدو رکورددار گلزنی در بازی های متوالی در سری آ

گلزنی کریستیانو رونالدو در جریان نیمه اول دیدار اسپال و یوونتوس در هفته بیست و پنجم سری آ، این بازیکن را به یک رکورد شخصی مهم دیگر رساند. رونالدو سومین بازیکن تاریخ سری آ است که موفق به گلزنی در 11 بازی پیاپی می شود. پیش از او فقط گابریل باتیستوتا و فابیو کوالیارلا به چنین دستاوردی در طول یک فصل سری آ رسیده بودند:

گابریل باتیستوتا در فصل 1994/95 با پیراهن فیورنتینا فابیو کوالیارلا در فصل 2018/19 با پیراهن سمپدوریا کریستیانو رونالدو در فصل 2019/20 با پیراهن یوونتوس
رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسیدکریستیانو رونالدو مقابل اسپال برای یازدهمین دیدار متوالی موفق به گلزنی در سری آ شد (22 فوریه 2020)

کریستیانو رونالدو بهترین گلزن پرتغالی تاریخ سری آ

کریستیانو رونالدو مهاجم 35 ساله یوونتوس مجموع گل های خود در سری آ را به عدد 52 رساند، تا با عبور از روی کاستا (42) به بهترین گلزن پرتغالی تاریخ سری آ بدل شود. کریستیانو رونالدو پیش از این نیز موفق شد عنوان بهترین گلزن پرتغالی تاریخ لیگ برتر و لالیگا را به نام خود ثبت کند. همچنین کریستیانو رونالدو پس از اینکه موفق شد رکورد بهترین گلزن پرتغالی تاریخ سری آ را از مانوئل روی کاستا بگیرد، اکنون رکورددار گلزنی در میان بازیکنان پرتغالی باشگاه های ایتالیایی در تمامی رقابت ها شده است. رونالدو در 89 بازی با پیراهن یوونتوس موفق به ثبت 65 گل شد، درحالیکه روی کاستا طی 468 بازی برای باشگاه های ایتالیایی 61 گل به ثمر رسانده بود.

کریستیانو رونالدو تنها بازیکن تاریخ با ثبت هت تریک در جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر، لالیگا و سری آ

فقط 48 بازیکن موفق به ثبت هت تریک در جام جهانی شده اند و کریستیانو رونالدو سومین بازیکن پرتغالی است که در این لیست قرار گرفته است. او با 9 هت تریک رکورددار هت تریک در رقابت های ملی است. کریستیانو رونالدو همچنین با ثبت هشت هت تریک، رکورددار هت تریک در لیگ قهرمانان اروپا است و او یکی از 18 بازیکنی است که در این رقابت ها موفق به ثبت پرفکت هت تریک (گلزنی با پای راست، پای چپ و ضربه سر در یک مسابقه) شده است. رونالدو همچنین در لیگ برتر، لالیگا و سری آ هت تریک کرده تا تنها بازیکن تاریخ فوتبال باشد که در پنج رقابت معتبر موفق به هت تریک شده است. کریستیانو رونالدو با هت تریک مقابل کالیاری به اولین بازیکن پرتغالی بدل شد که موفق به ثبت هت تریک در سری آ می شود، در حالی که پیش از این بازیکنان پرتغالی بزرگی در سری آ بازی کرده اند. پس از الکسیس سانچز (اودینزه، بارسلونا و آرسنال)، کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس) به دومین بازیکن تاریخ بدل شد که در سه لیگ معتبر اروپایی (لیگ برتر، لالیگا، سری آ) موفق به ثبت هت تریک می شود.

رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسیدهت تریک کریستیانو رونالدو مقابل کالیاری (6 ژانویه 2020)

هفتصدمین گل دوران حرفه ای کریسیتانو رونالدو

کریستیانو رونالدو موفق شد هفتصدمین گل دوران حرفه ای اش را در دیدار پرتغال مقابل اوکراین به ثمر رساند. اکنون رونالدو موفق شده 638 گل در رقابت های باشگاهی و 99 گل در رقابت های ملی به ثمر رسانده تا مجموعاً 737 بار دروازه حریفان را گشوده باشد. رونالدو برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال هنوز راه زیادی پیش رو دارد.

هزارمین بازی دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو

در جریان دیدار اسپال و یوونتوس از هفته بیست و پنجم سری آ، کریستیانو رونالدو برای هزارمین بار در دوران حرفه ای اش راهی زمین مسابقه شد، تا نامش بار دیگر در جمع رکوردداران ثبت شود.

رکوردهای کریستیانو رونالدو که در فصل 2019/20 به ثبت رسیدپوستر اختصاصی طرفداری به مناسبت هزارمین بازی کریستیانو رونالدو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو