ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه و هشدار ACTO درباره خطرهای این واکسن


ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه و هشدار ACTO درباره خطرهای این واکسن

گجت نیوز پوتین از ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه خبر داد، اما انجمن سازمان‌های مطالعات بالینی روسیه (ACTO) استفاده از این واکسن را بازی با جان مردم دانست. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اعلام رسمی ثبت واکسن کرونا ساخته شده توسط این کشور، تمام جهان را شگفت‌زده کرد. رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد... نوشته ثبت نخستین واکسن کرونا در...

پوتین از ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه خبر داد، اما انجمن سازمان‌های مطالعات بالینی روسیه (ACTO) استفاده از این واکسن را بازی با جان مردم دانست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اعلام رسمی ثبت واکسن کرونا ساخته شده توسط این کشور، تمام جهان را شگفت‌زده کرد. رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد صبح امروز برای اولین بار در جهان واکسن ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسید و حتی یکی از دخترانم نیز این واکسن را دریافت کرده است. در همین راستا وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد واکسن کروناویروس در مرکز گمالایا و بر مبنای یک پلتفرم مشخص توسعه داده شده است و طبق برنامه بر پایه آن ۶ واکسن دیگر را نیز به تولید خواهیم رساند.

هشدار ACTO درباره استفاده از واکسن کرونا در روسیه

پس از این که ولادیمیر پوتین از ثبت رسمی واکسن کروناویروس خبر داد، بلافاصله انجمن سازمان‌های مطالعات بالینی روسیه (ACTO) با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد اعطای مجوز مصرف انسانی به واکسن آزمایشی کووید ۱۹ که توسط انستیتو گامالیا توسعه پیدا کرده است، پیش از تایید رسمی در واقع بازی با جان مردم است و جان مردم در خطر خواهد بود.

انجمن ACTO تاکید کرد این واکسن تا به امروز فقط به کمتر از ۱۰۰ نفر تزریق شده و نتایج این آزمایش محدود برای مصرف انبوه کافی نیست. مدیر انجمن سازمان‌های مطالعات بالینی روسیه در همین رابطه هشدار داد قوانین مطالعات بالینی با خون نوشته شده است و همه شرکت‌ها آن را رعایت می‌کنند، اما گویا شرکت‌های روسی به آن پایبند نیستند. وی افزود تا زمانی که این واکسن به تایید رسمی سازمان‌های بین‌المللی نرسد و نتایج آن در سطح کلان مورد بررسی قرار نگیرد، استفاده از آن بسیار خطرناک خواهد بود.

همچنین وزارت بهداشت روسیه تصویری از اولین واکسن ضد کرونای ثبت شده در جهان را منتشر کرد. این آمپول با دو سر آبی و قرمز است که به ترتیب در دو مرحله تزریق می‌شود. برنامه دو مرحله‌ای باعث می‌شود که سیستم ایمنی طولانی‌مدت‌تری تشکیل شود.

ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه و هشدار ACTO درباره خطرهای این واکسنثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه و هشدار ACTO درباره خطرهای این واکسن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری