عذر بدتر از گناه شایان مصلح پس از فاجعه مقابل استقلال


عذر بدتر از گناه شایان مصلح پس از فاجعه مقابل استقلال

مدافع پراشتباه سپاهان حالا پس از حذف از جام حذفی به دنبال طرح مباحثی است که به نظر می‌رسد دیگر در فوتبال ایران نخ‌نما شده‌است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سپاهان در فاصله ۱۰ روز دو بار قافیه را به فرهاد مجیدی و استقلال واگذار کرد تا در نهایت برای نخستین بار، امیر قلعه‌نویی بدون اینکه فصل به پایان رسیده‌باشد، در نقش یک شکست‌خورده کامل، مجبور به استعفا شود.

در دو شکست سپاهان مقابل استقلال، شایان مصلح نقشی اثرگذار و کلیدی را ایفا کرد. ۲ خطای پنالتی و یک گل به خودی، یعنی تاثیر مستقیم روی ۳ گل از ۴ گلی که استقلال در این ۱۸۰ دقیقه وارد دروازه پیام نیازمند کرد.

داستان عجیب شایان مصلح از یک اکانت توییتری آغاز شد. اکانتی که با نام او مدت‌ها در حال فعالیت بود و مصلح یک بار هم برای تکذیبش اقدامی نکرد. یک توییت جنجالی از این اکانت کافی بود تا او که سابقه جنجال‌های دیگری هم در پرونده داشت، توسط فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی محروم شود.

البته محرومیت مصلح با پادرمیانی سپاهان و توضیحات او ملغی شد، اما شاید امروز سپاهانی‌ها آرزو کنند زمان به عقب برگردد و هیچ تلاشی برای بازگشت مصلح نکنند!

بر اساس نظر کارشناسان داوری یکی از دو پنالتی مصلح برای استقلال اشتباه بود، اما پنالتی شب گذشته توسط افرادی مثل رضا سخندان تایید شد و حتی برخی عکس‌ها نشان می‌دهد اتفاقا تصمیم بنیادی‌فر هوشمندانه اتخاذ شده‌است.

عذر بدتر از گناه شایان مصلح پس از فاجعه مقابل استقلال


مدافع سابق پرسپولیس حالا به دنبال آن است که اثبات کند دست‌هایی پشت پرده نمی‌خواستند استقلال در بازی‌های اخیر شکست بخورد! او در استوری اینستاگرامی خود نوشته: «حرف‌هایی می‌شنوم که امیدوارم درست نباشه و نمی‌خواهم بهش دامن بزنم که دوباره داستان شه!» مشخص نیست اگر او نمی‌خواسته به شایعات دامن بزند، هدفش از پست چنین مطلبی چه بوده‌است؟ ضمن اینکه شایان مصلح اگر ذره‌ای اطلاعات از دستکاری نتایج در اختیار دارد، وظیفه شرعی و حرفه‌ایش است که این مطالب را به نهادهای مربوطه گزارش کند و سکوت نکند.

اما آنچه در فوتبال ایرانی واضح و مبرهن است، اینکه فوتبالی‌ها معمولا وقتی شکست می‌خورند و عملکرد بدی از خود به جای می‌گذارند به جای توضیح به توجیه روی می‌آورند. به نظر می‌رسد مصلح هم بهتر است به جای پرداختن به این مطالب نخ‌نما، تمرکزش را تمام وقت روی فوتبالش بگذارد تا اینگونه سرنوشت تیمش را با اشتباهات سریالی به نابودی نکشد.


طبق آمار‌های متریکا، شب گذشته سپاهان با ثبت امید به گل ۰.۱۶! عملا هیچ کاری روی دروازه استقلال انجام نداد و شایان مصلح به جای ایراد چنین سخنانی، شاید بهتر باشد به تیم خودی نگاهی بیاندازد که چرا در ۹۰ دقیقه بازی با وجود ستاره‌هایی که آرزوی هر تیم لیگ برتری هستند، هیچ کاری نکرد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !