ایران در هر صورت باید غرامت هواپیمای اوکراینی را بپردازد


ایران در هر صورت باید غرامت هواپیمای اوکراینی را بپردازد

معاون وزیر امور خارجه اوکراین اظهاراتی را درباره پرداخت غرامت ایران به سازمان بین‌المللی هواپیمایی اوکراین مطرح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از پایگاه خبری ۱۱۲international، یون ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین درباره پرداخت غرامت ایران برای هواپیمای اوکراینی در حساب کاربری فیس بوک خود نوشت: در واقع این هواپیمای سازمان بین المللی هواپیمایی اوکراین در یکی از شرکت‌های اروپایی بیمه شده بود که این شرکت نیز از جانب خود، حوادث و خطراتش را توسط بیمه کنندگان دیگر بیمه کرده بود. متعاقبا ایران موظف خواهد بود غرامت خسارات را حتی به طور غیر مستقیم از طریق شرکت‌های بیمه‌ای مرتبط پرداخت کند، اما مسئله همچنان پیرامون همین غرامت‌ها مطرح است.

ینین یادآور شد که در مذاکرات دوجانبه اخیر میان ایران و اوکراین، ایران آمادگی اش را برای پرداخت خسارت از جمله به سازمان بین‌المللی هوایی که نمایندگان آن در این مذاکرات از طرف اوکراین حضور داشتند، اعلام کرد. کی‌یف و تهران توافق کردند که در دور بعدی مذاکرات درباره این موضوع نیز گفتگو کنند.

بر اساس این گزارش، جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که در دی ماه سال ۱۳۹۸ در ایران به اشتباه مورد هدف قرار گرفت و تمام سرنشینان آن جان باختند، برای بارگذاری و رمزگشایی اطلاعات به فرانسه ارسال شدند.
مدتی قبل هیاتی ایرانی برای مذاکره پیرامون سقوط این هواپیما به پایتخت اوکراین سفر کرده بود.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟