امکان اجرای نرم افزارهای ویندوزی در سیستم عامل جدید گوگل کروم


امکان اجرای نرم افزارهای ویندوزی در سیستم عامل جدید گوگل کروم

تصمیم گوگل در پشتیبانی سیستم عامل کروم از برنامه‌های ویندوز باعث می‌شود که بسیاری از کسب و کارها به سراغ لپ تاپهای «کروم بوک‌» بروند

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما، گوگل با همکاری شرکت «Parallels» قصد دارد از برنامه‌های ویندوز در کروم بوک‌ها پشتیبانی کند، اما این کمپانی چگونه به هدف خود دست پیدا می‌کند؟
گوگل می‌خواهد زمانی که کاربران به برنامه‌های ویندوز نیاز دارند، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. مدیر محصول سیستم عامل کروم، «Cyrus Mistry» در این باره اعلام کرده:
«شما امروزه از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کنید، اما هر چند وقت یکبار می‌خواهید از VHS نیز استفاده کنید. ما می‌خواهیم شما چنین قابلیتی را برای برنامه‌های ویندوز داشته باشید و هر موقع که به آ‌ن‌ها نیاز داشتید، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید اما نمی‌‌خواهیم در آن دنیا زندگی کنید.»
امکان اجرای نرم افزارهای ویندوزی در سیستم عامل جدید گوگل کروم
پشتیبانی سیستم عامل کروم از برنامه‌های ویندوز باعث می‌شود که بسیاری از کسب و کارها به سراغ کروم بوک‌ها بروند. نمایندگان می‌توانند دستگاه‌های کروم بوک سازمانی را با «Parallels Desktop» به صورت باندل عرضه کنند و مدیران IT نیز قادر خواهند بود به راحتی دسترسی به آن را برای کاربران فراهم کنند.
Parallels Desktop یک کپی کامل از ویندوز را بوت می‌کند که نتیجه آن، قرارگیری سیستم عامل ویندوز در کنار کروم او اس و اپلیکیشن‌های اندرویدی است. Mistry در ادامه توضیح داده:
«در آینده ما انواع دیگری را ارائه می‌کنیم که برای اجرای یک برنامه، نیازی به اجرای کامل ویندوز دسکتاپ نیست و فقط همان برنامه اجرا می‌شود. ما می‌خواهیم تا جای ممکن یک تجربه روان برای کاربران ایجاد کنیم.»
به گفته مدیر محصول کروم او اس، این شرکت به علت تجربه Parallels تصمیم به همکاری با آن گرفته و این کمپانی از نحوه اجرای یک سیستم عامل درون سیستم عامل دیگر اطلاع دارد، البته گوگل نیز با چنین مسئله‌ای بیگانه نیست و بخاطر اندروید با چنین مفهومی آشنایی دارد.
امکان اجرای نرم افزارهای ویندوزی در سیستم عامل جدید گوگل کروم
در حال حاضر گوگل و Parallels درباره زمان عرضه این باندل و همچنین قیمت آن اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند، اما علاوه بر هزینه Parallels، شرکت‌ها باید مجوزهای ویندوز را برای اجرای اپلیکیشن‌ها نیز داشته باشند. گوگل برای برنامه خود یک صفحه راه اندازی کرده که بر اساس آن، شرکت‌ها برای دسترسی به این باندل نیاز به کروم بوک‌های نسبتا جدید دارند، البته گوگل هنوز حداقل سخت افزار موردنیاز را اعلام نکرده است.
با وجود موارد بالا، به گفته Mistry این برنامه محدود به کاربران حرفه‌ای خواهد بود، بنابراین کروم بوک‌هایی که می‌توانند از آن پشتیبانی کنند احتمالا باید به پردازنده Core i5 یا Core i7 و ۸ گیگابایت رم مجهز شده باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟