چند خبر کوتاه از کاشان


چند خبر کوتاه از کاشان

کاشان- ایرنا- معارفه فرمانده جدید گروه 840 موشکی نزاجا، راه‌اندازی بازار شبانه، دستگیری خانمی به جرم مزاحمت در فضای مجازی و وقوع آتش‌سوزی در یک دامداری منجمله خبرهای کوتاه از گوشه و کنار کاشان در روز دوشنبه بود.

معارفه فرمانده جدید گروه ۸۴۰ موشکی نزاجا

فرمانده جدید گروه ۸۴۰ موشکی نزاجا در منطقه کاشان و آران و بیدگل با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندار ویژه شهرستان کاشان معرفی شد.

امیر سرتیپ جهانشاهی در این آیین، سرهنگ شکرالله نصیری را یکی از بهترین و موفق‌ترین افسران نیروی زمینی ارتش خواند و گفت: او از ابتدای خدمت تا اکنون دارای پست‌های کلیدی و مهمی بوده است و هیچ گونه توبیخ یا حتی تذکری در پرونده خدمت ندارد که این خود نشان دهنده توانمندی و عملکردی خوب است.

وی در ادامه با تشریح بخشی از اقدامات نزاجا، از انتصاب سرهنگ نصیری به سمت مشاور در نیروی زمینی ارتش خبر داد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در حاشیه این آیین خدمات گروه ۸۴۰ موشکی در چنین منطقه فرهنگی را تحسین برانگیز عنوان کرد و اظهار داشت: در تمامی عرصه ها هر جا نیاز به مجموعه ارتش بوده، این نیرو همواره در خدمت رسانی به مردم پیشگام بوده است که نمونه بارز آن در عملیات‌های برای مهار ویروس کرونا منجمله ضدعفونی معابر و کمک به کنترل مبادی ورودی شهرها بود.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: حضور گروه ۸۴۰ موشکی نزاجا در منطقه فرهنگی کاشان موجب همیاری و افزایش امنیت در تمامی عرصه‌ها شده است.

سرهنگ شاهین پاکروان در ادامه این آیین به عنوان فرمانده جدید گروه ۸۴۰ موشکی نزاجا معارفه و از تلاش‌ها و خدمات سرهنگ شکرالله نصیری تکریم شد.

راه‌اندازی بازار شبانه

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان از راه‌اندازی بازار شبانه، جنب بازار مهستان خبر داد.

مهدی پایواره با اشاره اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای ایجاد این بازار، گفت: این میزان هزینه به منظور اجرای عملیات زیرسازی، آسفالت، تهیه و ساخت سازه غرفه‌ها صرف شده است.

وی بیان کرد: این بازار در مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع با ۴۰ باب غرفه به منظور عرضه پوشاک، صنایع دستی، کیف و کفش چینی و بلورجات ایجاد گردید.

مدیر حوزه ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کاشان، هدف از راه‌اندازی این بازار را آرامش و آسایش شهروندان، تجمع دست‌فروشان در یک مکان مشخص و مناسب عنوان کرد.

وی همچنین از دیگر هدف‌های مهم ساخت این بازار را ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: زمینه اشتغال ۴۰ نفر با آغاز به کار این بازار در کاشان فراهم شده است.

بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی در کاشان فعالیت دارند.

دستگیری خانمی به جرم مزاحمت در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری خانمی ۲۸ ساله توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) این شهرستان به دلیل ایجاد مزاحمت برای یکی از همشهریان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت از سوی فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران با انجام یکسری اقدام‌های فنی و تخصصی موفق شدند که متهم ۲۸ ساله را شناسایی و در هماهنگی با مقام قضایی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان اضافه کرد: ابتدا متهم در بازجویی‌ها منکر هر گونه جرمی بود اما در نهایت با مشاهده مستندات به انجام عمل مجرمانه اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی عنوان کرد.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از الزام‌های فعالیت در آنها، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی یا انتقام‌جویی برای دیگر کاربران مزاحمت ایجاد نکنند، زیرا چنان که بارها گفته شده، مزاحمت در فضای مجازی جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

تلاش پنج ساعته آتش‌نشانان برای مهار شعله‌ها در یک دامداری

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از تلاش پنج ساعته آتش‌نشانان برای مهار شعله‌ها در یک واحد دامداری خبر داد.

روح‌الله فدایی در این زمینه گفت: ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه وقوع آتش‌سوزی در یک دامداری مستقر در کیلومتر ۶۲ جاده قدیم کاشان- قم به ستاد فرماندهی این سازمان اطلاع داده شد که تیم‌های اطفای حریق با سرعت به محل اعزام شدند.

وی افزود: تیم عملیاتی ایستگاه سه با پشتیبانی تیم عملیاتی ایستگاه یک و تیم عملیاتی شهر مشکات پس از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه، موفق به مهار آتش شدند و از گسترش شعله‌ها به دیگر قسمت‌های انبار و حیوانات نگهداری شده در آن محل، جلوگیری کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: این حادثه در قسمت انباشت علوفه‌های دامداری ایجاد شده بود و به علت گسترده شدن شعله‌ها، علت آن در لحظات اولیه قابل تشخیص نبوده است.

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، ۴۳۰ مورد حادثه و ۷۲ مورد آتش‌سوزی منجر به عملیات امداد و اطفای حریق در واحدهای مسکونی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به سامانه ۱۲۵ گزارش شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی