تاکید نخست وزیر پاکستان بر مبارزه با اسلام هراسی


تاکید نخست وزیر پاکستان بر مبارزه با اسلام هراسی

نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم مقابله با اسلام هراسی تاکید کرد.

تاکید نخست وزیر پاکستان بر مبارزه با اسلام هراسی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از رسانه های پاکستان، نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم مقابله با اسلام هراسی به عنوان خطر جدی پیش روی مسلمانان تاکید کرد.

"ولکان بزوکر " رئیس مجمع عمومی سازمان ملل که روز یکشنبه طی سفر ۲ روزه وارد پاکستان شده ساعاتی پیش با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی کرد.
به گفته منابع خبری عمران خان در این دیدار از پدیده شوم اسلام هراسی به عنوان بزرگترین خطر پیش روی مسلمانان نام برده و ایفای نقش جامعه بین الملل برای توقف این معضل شوم را خواستار شد.
به گفته منابع خبری طرفین در این نشست همچنین مسائلی از قبیل تغییرات اقلیمی و چالش‌های ناشی از آن، مسائل امنیتی جنوب آسیا از جمله مناقشه کشمیر، تحولات افغانستان و بحران همه گیر کرونا را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.
نخست وزیر پاکستان در این نشست با اشاره به لغو وضعیت ویژه منطقه "جامو و کشمیر" توسط هند و تلاش این کشور برای به اقلیت کشیدن جمعیت مسلمانان در این منطقه تصریح کرد: مساله کشمیر تنها از طریق عمل به قطعنامه‌های سازمان ملل و جدیت جامعه بین الملل حل خواهد شد.
جیو نیوز گزارش داد: عمران خان در این نشست اقدامات صورت گرفته توسط دولت پاکستان برای مهار پیامد‌های اقتصادی و معیشتی کرونا را با رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل درمیان گذاشته و بر مشارکت گسترده جامعه جهانی برای برون رفت از این بحران تاکید کرد.
بر اساس این گزارش «ولکان بزوکر» نیز با اشاره به اقدامات پاکستان علیه ویروس کرونا گفت: کشور‌های جهان می‌توانند از اقدامات پاکستان برای کنترل ویروس کرونا استفاده کرده و از آن الگوبرداری کنند.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل همچنین صبح امروز با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای به رایزنی پرداخت.
«ولکان بزوکر» بعد از این نشست با حضور در یک کنفرانس خبری ضمن تقدیر از تلاش‌های پاکستان برای برقرار امنیت و صلح منطقه‌ای اظهار داشت: پاکستان کشوری مهم در سازمان ملل است که سهم گسترده و قابل توجهی در عملیات‌های صلح آمیز سازمان ملل ایفا می‌کند.
وی در جریان این نشست خبری همچنین انفجار امروز در منطقه مرزی پاکستان و افغانستان که طی آن ۶ تن کشته شدند را به شدت محکوم کرد.
رئیس منتخب هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به دیدار امروز خود با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان، گفت: در این نشست بر اهمیت و تاثیر برگزاری نشست آتی مجمع عمومی به صورت حضوری در راستای حل چالش‌های پیش رو تاکید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل