جزئیات بازداشت خبرنگار اسپوتنیک در بلاروس از زبان خودش


جزئیات بازداشت خبرنگار اسپوتنیک در بلاروس از زبان خودش

یوگنی الینیک خبرنگار اسپوتنیک که پس از تظاهرات ها در بلاروس دستگیر شد، اطلاع داد که آزاد شده و جزئیات بازداشت خود توسط ماموران پلیس را شرح داد.

به گزارش اسپوتنیک، این خبرنگار گفت: « حدود ساعت ۱۲ از اداره منطقه ای پلیس خارج شدم. تمام این مدت در آنجا بودم. حالم به نظر خوب است. فکر می کنم که بهتر است به بیمارستان بروم یا نه.»

محلی که تظاهرات برپا شد در فاصله ی ۳۰ دقیقه ای از خیابانی بود که او را دستگیر کردند. وقتی پلیس به سمت او آمد خبرنگار از ایستگاه ماشین عکاسی می کرد.

الینیک می گوید: « تقریبا ساعت ۶ صبح من را بازداشت کردند و تظاهرات تقریبا ۳.۵ صبح تمام شده بود. یعنی در واقع من را ۲ ساعت و نیم بعد و پس از اتمام تظاهرات در نقطه ی دیگری از شهر دستگیر کرده اند.»

به گفته ی وی نیروهای پلیس به زور به دست هایش دستبند زدند اما از وسایل ویژه استفاده نکردند.

این خبرنگار می گوید: « وقتی من از پهلو افتادم چند بار پاهایم پیچ خورد اما من خودم را کنترل کردم. درد داشت اما بدنم زمانی درد گرفت که روی صندلی اتومبیل نشسته بودیم و سرم روی زانوهایم قرار داشت. به من اجازه ندادند که موقعیتم را عوض کنم برای آنکه نمی خواستند من چهره کسانی که بازداشتم کرده اند را ببینم.»

او شرح می دهد که در اداره پلیس برخی رفتار آرام داشتند و برخی هم مسخره می کردند. قبل از خروج ما باید پروتکل برای حضور در تظاهرات را امضاء می کردیم و اینکه کاملا موافقیم و منتظر دادگاه باشیم. من خواهش کردم که با مفاد پرونده آشنا شوم اما آنها گفتند که پرونده را به دادگاه فرستاده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا