هشدار جدی رییس کل دادگستری استان مرکزی به اشرار


هشدار جدی رییس کل دادگستری استان مرکزی به اشرار

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: به اشرار اراک و دیگر نقاط هشدار می دهم که دست از اعمال و اهداف مجرمانه بردارند و بدانند که اگر به چنگ قانون بیفتند به آنها رحم نمی کنیم.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی بیستم مردادماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان اظهار کرد: باید نگاه تحولی که مقام معظم رهبری برای همه حوزه ها ترسیم فرموده اند را در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب نیز مدنظر داشت.

وی خواستار تغییر نگاه به مسئله پیشگیری از وقوع جرم شد و گفت: آیا ما به عنوان شخصیت حقوقی، این شخصیت را به رسیمت می شناسیم؟ اگر به رسمیت می شناسیم می توانیم تحولاتی را ایجاد کنیم و مسئولیت خود را در قبال جامعه ایفا کنیم.

موسوی پیشگیری از وقوع جرم را یک ضرورت اجتماعی دانست و افزود: ایران کشوری مسلمان و شیعه است ولی به اندازه کشورهای بزرگ دنیا پرونده های خشونت، بزه و ... دارد، بنابراین ضرورت اجتماعی ایجاب می کند که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ورود کنیم چراکه نیروهای قوه قضائیه زیر بار این همه پرونده خرد و فرسوده شده اند.

وی گفت: در تیرماه 99 نسبت به خردادماه، افزایش 10 هزار پرونده وارده، معادل 38 درصد رشد، به ثبت رسیده است، و سوال اینجاست که تا کجا می توان به دوش نیروهای فعال در قوه قضائیه فشار وارد کرد؟ یکی از راه هایی که باید سدی در مقابل این افزایش باشد جلسات پیشگیری است، لازم است که ادارات کارگروهی در این راستا تشکیل دهند و به قوه قضائیه و جامعه کمک کنیم تا به مشکلات اساسی جامعه بپردازد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه چهار یا پنج جرم اول استان مرکزی مرتبط با اخلاق افراد است، تصریح کرد: در استان مرکزی باید بدنه کارشناسی را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی برنامه ها و مدیران باید انجام شود و تردیدی در این راستا وجود ندارد، گفت: سنجه ها و مبناها برای ارزیابی باید تغییر کند، یکی از مبناهای ارزیابی باید سنجش خروجی باشد که برنامه ها چقدر در جامعه اثربخش بوده است. با حضور در استان به نظرم رسید که مسئله سرقت، اذهان عمومی را در گیر کرده است و حتی از این ناهنجاری متضرر شدیم بر همین اساس تصمیم بر این شد که به هیچ متهم سرقت تسهیلاتی ندهیم و این تصمیم باعث شد که کاهش شش درصدی سرقت رقم بخورد.

موسوی تاکید کرد: به کسانی که در شهر اراک یا دیگر نقاط اهداف مجرمانه در سر دارند، توصیه می کنم که دست از اقدامات مجرمانه بردارند، این افراد و مرتبطین آنها شناسایی شده اند، هشدار می دهیم که دست از اهداف و اعمال مجرمانه بردارند، اگر دست برندارند و بخواهند آسایش و امنیت مردم را به هم بزنند دیر یا زود در چنگ قانون خواهند بود و آن زمان هیچ رحمی نخواهیم کرد و با قاطعیت تمام با آنها برخورد می شود.

وی هشدارهای مذکور را در حوزه جرائمی چون سرقت، جرائم اجتماعی، ناهنجاری، اسلحه و مهمات، مواد مخدر و مزاحمت به نوامیس مردم عنوان کرد و گفت: با جدیت در برابر این جرائم ایستاده ایم و اگر این توصیه ها را نپذیرند به طور قطع اقدام مدنظر را درخصوص شرورهای محوری شهر اراک انجام خواهیم داد.

موسوی تصریح کرد: بر نمی تابیم که ساکنان در یک محله تحت آزار و اذیت و کتک کاری قرار گیرند و اجازه نمی دهیم کسانی در مقابل امنیت و آرامش مردم قد علم کند.

وی در خصوص وضعیت قاچاق گندم و آرد در استان مرکزی با طرح پیشنهادی همچون تشکیل کارگروهی زیرمجموعه تعزیرات ظرف 10 روز آینده، گفت: این کارگروه، تولید و مصرف گندم و آرد در استان را ارزیابی کند و شبکه های توزیع و قاچاق و ... شناسایی شوند. بعید می دانم که قاچاق گندم و آرد در استان نداشته باشیم چراکه که هر جا بحث سودآوری مطرح باشد دور زدن قانون نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دلایل فروش گندم به دلالان و موارد دیگر واکاوی شود، اظهار کرد: حساسیت نسبت به رسیدگی به وضعیت کالای اساسی مورد نیاز جامعه، فوریتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی