صندوق بازنشستگی فولاد: رای واگذاری ماشین سازی تبریز به ایدرو صادر نشده است


صندوق بازنشستگی فولاد: رای واگذاری ماشین سازی تبریز به ایدرو صادر نشده است

تبریز-ایرنا- صندوق بازنشستگی فولاد با صدور اطلاعیه ای درباره وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز اعلام کرد: سازمان خصوصی‌سازی بدون توجه به مالکیت صندوق اقدام به بر هم زدن قرارداد واگذاری سهام به صندوق و واگذاری شرکت یاد شده به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) در دی ماه 98 کرده و این امر موجب اعتراض موسسه صندوق بازنشستگی فولاد در مرجع...

در اطلاعیه صندوق بازنشستگی فولاد همچنین به اظهارت اخیر احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پاسخ داده شده است.

متن اطلاعیه این صندوق به این شرح است:

۱- بر اساس تصویب نامه شماره ۱۳۱۰۷۳/ ت ۴۹۵۵۸ه مورخ ۲۸/۰۷/۱۳۹۲ مقرر گردیده است وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی ) موظف است برای تامین کسری تعهدات صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد معادل ۱۲۵،۰۰۰ میلیارد ریال سهام ،اموال ،پروانه بهره برداری معادن و حقوق مالکانه شرکت های موضوع تصویب نامه های شماره ۱۴۱۵۹۸/ت ه مورخ ۲۲/۰۷/۱۳۹۱ به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار گردد. از اینرو سازمان خصوصی سازی پس از تصویب قیمت توسط هیات محترم واگذاری با انعقاد قرارداد واگذاری سهام متعلق به دولت در شرکت های ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز را به همراه املاک ایل‌گلی به این صندوق واگذار کرده است.

۲- سازمان خصوصی سازی با استفاده از وکالت نامه اخذ شده شرکت ماشین سازی تبریز را با آقای قربانعلی فرخزاد واگذار وبا توجه به عدم ایفای تعهدات خریدار شرکت ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز و زمین های ائل گلی، سازمان خصوصی‌سازی پس از فسخ قرارداد موضوع را کتبا" به این صندوق اعلام و متعاقبا صندوق نسبت به تحویل گیری شرکت های فوق اقدام کرده است.

۳- متعاقب آن سازمان خصوصی‌سازی بدون توجه به مالکیت صندوق اقدام به اقاله قرارداد واگذاری سهام به صندوق و واگذاری شرکت یاد شده به سازمان گسترش و نوسازی در دیماه ۹۸ کرده و این امر موجب اعتراض موسسه صندوق بازنشستگی فولاد در مرجع هیئت داوری شده که این شکایت در مرجع صالح در دست رسیدگی بوده و تاکنون رای نهایی صادر نشده است .

۴- بنابراین موسسه صندوق بازنشستگی فولاد کماکان پیگیر شکایت خود از مراجع قانونی بوده و پیگیری را برای احقاق حقوق ۸۶ هزار بازنشسته این صندوق تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داد، از این رو بکار بردن عباراتی مانند غصب ماشین سازی تبریز توسط صندوق از سوی نماینده محترم مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی صحیح نبوده و التزام به رای مرجع قانونی در خصوص مالکیت شرکت فوق توصیه می شود که این موضوع نیز از سوی صندوق کماکان در حال پیگیری می‌باشد.

لازم به توضیح است که تغییرات عمده و مثبتی در مدت زمان واگذاری شرکت ها به موسسه صندوق فولاد صورت پذیرفته که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*افزایش ۱۹۴ درصدی فروش خالص شرکت در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷

*افزایش ۵۳ درصدی تولید و کاهش ۵۴ درصدی زیان در مدت فوق

*تسویه بدهیهای بانکی به نحوی که شرکت فاقد بدهی به سیستم بانکی می باشد.

*بروز رسانی پرداخت حقوق پرسنل شرکت و از بین بردن حواشی کارگری که در این مجموعه همواره وجود داشته و توسط رسانه ها مرتبا به آن پرداخته می شد،

*چابک سازی سیستم و افزایش حداکثری سرعت در عملیات، *حضور فعال شرکت در وقایع مختلف ازجمله سیل و زلزله های سال پیش و مقابله با ویروس کرونا

*تولید تونل ضدعفونی هوشمند که با استقبال بسیاری روبه رو شد و این مجموعه را با افزایش تقاضا و ثبت پیش سفارشهای بسیار رو به رو کرد.

*بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال جاری بودجه ای بالغ بر ۱۹۱۰ میلیارد ریال معادل ۱۴۳۰ دستگاه همگن ۵/۱ متری درنظر گرفته شده که در صورت تحقق،این شرکت در سال جاری پس از سالیان متمادی از ضرر دهی خارج و به یک شرکت سود ده تبدیل می گردد.

*با وجود تحریمهای شدید و ظالمانه اقتصادی، راه اندازی مجدد و بازگرداندن دستگاههای مهم و استراتژیک خارج از رده با بومی سازی و تعمیرات اساسی به چرخه تولید انجام شده است که با انجام این فرآیند(بازسازی) حداقل ۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفت.

* تسویه کامل بدهی مجموعه به بیمه صندوق حمایت آینده سازان(تا پایان سال ۱۳۹۸ به طور کامل پرداخت شده است)

* انعقاد قرارداد صادراتی به کشور سوریه با ارزش ۳۰ میلیون دلار

*صادرات انواع محصولات شرکت به کشورهای اروپایی و آسیایی پس از توقف چندین ساله

* پرداخت بدهیهای سنواتی بازنشستگی تعدادی از پرسنل

* پرداخت پاداش بهره وری و پاداشهای مختلف به کارکنان

* پرداخت به روزهزینه های مصرفی انرژی و تقسیط وپرداخت بدهیهای قبلی

* ارتقاء خدمات بیمه تکمیلی

* مطالعه و مهندسی بازارجهت تولید و فروش نیازهای مشتریان داخلی و خارجی با برگزاری همایش شبکه فروش این شرکت پس از ۸ سال

* ورود به حوزه های نفت و پتروشیمی با ایجاد قراردادهای تجهیز، نصب و راه اندازی و ارائه خدمات مشاوره ای پس از وقفه چندین ساله

* خرید مواد اولیه مصرفی تولید با پیش بینی حداقل ۳ ماه(شایان ذکر است در گذشته این امر به صورت هفتگی یا در نهایت ماهانه انجام می شد.

موسسه صندوق بازنشستگی فولاد امیدوار است بارای هیئت داوری شرایط خدمت گذاری و ادامه مسیر رشد و تعالی شرکت فراهم شود.

گروه ماشین سازی تبریز با بیش از پنجاه سال سابقه تولید انواع ماشین‌های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور جزو کارخانجات قدیمی و مادر ایران محسوب می‌شود؛ اما این شرکت با سابقه طی سال‌های اخیر با مشکلات متعددی در پروسه خصوصی سازی مواجه بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور