امام جمعه تبریز: فعالیت‌های قرآنی دچار موازی‌کاری است


امام جمعه تبریز: فعالیت‌های قرآنی دچار موازی‌کاری است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فعالیت های قرآنی کشور و استان در حال حاضر دچار موازی کاری شده است که باید این نقصان فرهنگی سریع تر حل و فصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن کریم و مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، افزود: متاسفانه این مشکل اصلی در حوزه فعالیت‌های قرآنی با وجود امکانات مناسب موجود در سازمان های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد جای تامل دارد.

وی اظهار داست: این در حالی است که می توان با هم افزایی و ایجاد هماهنگی و همدلی بین نهادها و سازمان های یاد شده بسیاری از کارها را پیش ‌برد و مانع از موازی کاری های کنونی شد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: طی سال‌ های اخیر دستورالعملی از سوی شورای توسعه فرهنگی قرآنی صادر کردند که طبق آن شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها، مسئول فعالیت‌های قرآنی نیز هستند که این مصوبه هم به نتیجه خاصی منجر نشد.

وی اضافه کرد: هر کدام از این سازمان‌ها و مؤسسه های یاد شده بر مبنای روش کاری وزارت و سازمان تابعه خود کارهای مربوطه را پیش می‌برند و به همین دلیل با وجود تمام تلاش‌های انجام شده، نتیجه قابل قبولی حاصل نمی شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه مسئولیت امور فرهنگ دینی با سازمان تبلیغات اسلامی است، تاکید کرد: قرآن نیز باید یک متولی خاص داشته باشد که خط آن ‌را سایر نهادها و ارگان ها بخوانند و اگر این مشکل رفع شود، مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی نیز از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی انجام شده در آذربایجان شرقی، گفت: این فعالیت ها باید به فهم قرآن منجر شده و توجه زیادی در این خصوص لازم است تا مقدمه‌ای بر فرمایش مقام رهبری مبنی بر عمل کردن به قرآن باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر