نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور آب در لرستان اقدامی خلاف قانون است


نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور آب در لرستان اقدامی خلاف قانون است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: اقدام برخی مشترکین که به صورت مستقیم اقدام به نصب پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند، خلاف قانون بوده و با این افراد برخورد می‌شود.

حمیدرضا کروموند روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: هر مشترکی که به دلیل افت فشار شبکه نیازمند استفاده از پمپ برای تقویت فشار آب داخل ساختمان باشد می بایست بین پمپ و کنتور از مخزن ذخیره آب استفاده کند.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفه های آب و فاضلاب کشور در مواردیکه در شبکه افت فشار و یا کمبود آب وجود دارد مشترک اجازه نصب پمپ بر روی شبکه آب شهری به طور مستقیم را نخواهد داشت و در صورت تخلف، شرکت نسبت به قطع انشعاب آب تا برچیدن پمپ اقدام خواهد کرد.

وی به مشکلات ناشی از نصب مستقیم پمپ برروی شبکه آب اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث نشان دادن مصرف غیر واقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکین می شود.

کرموند بیان کرد: همچنین ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب شهر موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می شوند که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: مشترکین ضمن رعایت الگوی مصرف درفصل گرما در صورت مشاهده هرگونه شکستگی یا وجود انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ بدون مخزن بر روی شبکه آب به مرکز ارتباط مردمی 122این شرکت که بصورت 24ساعته اماده پاسخگویی می‌باشد اطلاع داده تا همکاران در اسرع وقت رسیدگی نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر