فرماندار اراک: مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص عزاداری‌ها برای همه حجت است


فرماندار اراک: مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص عزاداری‌ها برای همه حجت است

اراک - ایرنا - فرماندار اراک گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا در عزاداری ماه محرم و صفر برای همه حجت است و برنامه‌ها باید طبق دستورات و پروتکل‌های ابلاغی اجرا شود.

«حسین بختیاری» روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی افزود: هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به دستورات و پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌تواند خطرات جبران ناپذیری در خصوص افزایش شیوع ویروس کرونا و شمار فوت شدگان ناشی از این بیماری ایجاد کند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون مهمترین رسالت افراد جامعه در مقابل ویروس کرونا زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است و همه باید در این راستا خود را مسئول بدانند.

فرماندار اراک ادامه داد: حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از جمعیت شهرستان اراک هنوز از ماسک استفاده نمی‌کنند که این امر موجب گله‌مندی شدید بقیه مردم شده و باید قوانین قاطع و بازدارنده برای برخورد با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، وضع شود.

بختیاری اظهار داشت: فعالیت تشکل‌های مردمی در راه مقابله با ویروس کرونا در کلانشهر اراک از هفتم تیرماه جاری تاکنون به عنوان یکی از شهرهای پیشتاز کشور مورد توجه قرار گرفته که با نتایج و اثرات خوبی همراه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبرگزاری ایرنا در راستای مقابله با بیماری کرونا و آگاهی بخشی به جامعه عملکرد خوبی داشته و این رسانه رسالت و وظیفه خود را در این مسیر سخت به خوبی انجام داده است.

فرماندار اراک اضافه کرد: ایرنا همواره در همه ادوار و عرصه‌ها، حرفه‌ای و متعهدانه عمل کرده و این رسانه در آگاهی بخشی صحیح به جامعه نقش موثری دارد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( یکشنبه ) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در