دومین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد


دومین جشنواره  تئاتر خیابانی استان مرکزی به دلیل شیوع  کرونا به تعویق افتاد

خمین - ایرنا - دبیر دومین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی گفت: این جشنواره با تصمیم دبیرخانه و با توجه به اعلام وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در استان، عدم امکان تجمع در بوستان‌ها و به منظور حفظ سلامت شهروندان وهمکاری با کادر درمان به تعویق افتاد.

«وحید رفیعی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره موسوم به «هنبو» که در زبان راجی به معنی فریاد است، قرار بود با موضوعات جهش تولید، ایثار و شهادت، حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، کاهش آسیب های اجتماعی، حوزه گردشگری، سلامت و زبان راجی در روزهای ۲۲ تا ۲۴ مرداد سال جاری در دلیجان برگزار شود.

وی اضافه کرد:تعویق جشنواره در فراخوان پیش‌بینی شده بوده بود و به همین دلیل، این دوره از جشنواره برخلاف تمام اقدامات و آمادگی کامل ستاد برگزاری در زمان دیگری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس زمان بندی جدید مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه تمدید می شود و از گروههای تئاتر خیابانی استان درخواست می‌شود در اسرع وقت آثار خود را ارسال نمایند چراکه این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

رفیعی اضافه کرد: نتایج بازبینی اولیه حداکثر تا ۱۵شهریور اعلام خواهد شد و از این تاریخ دبیرخانه جشنواره موظف است در صورت اعلام وضعیت سفید و موافقت ستاد مقابله با کرونا، حداکثر تا چهار ماه جشنواره را با دعوت از گروههای برتر برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم امکان برگزاری این دوره از جشنواره در خصوص برگزاری مجازی جشنواره تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

شیوع بیماری کرونا سبب تعطلیلی بسیاری از جشنواره ها و مسابقات ورزشی بین المللی شد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(یکشنبه) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس