دمای هوای استان مرکزی به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد


دمای هوای استان مرکزی به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در نقاط مختلف این استان تا 2 روز آینده با افزایش چهار درجه‌ای به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد.

«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها حاکی از تدوام روند افزایش دما در ۲ روز آینده است و بر این اساس دمای روزانه هوا تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق این استان به مرز ۴۰ و بالای ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: به‌ جز این در روزهای آتی و تا پایان هفته جاری هوای استان مرکزی به صورت پایدار با آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی از روزها در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد و در برخی از مناطق غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ساوه با بیشینه دمای ۳۶ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱۵ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

مرادی اظهار داشت: بیشینه دمای اراک نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۴ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن به ۱۸ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک ساخته شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶ نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به‌کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403