دمای هوای استان مرکزی به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد


دمای هوای استان مرکزی به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در نقاط مختلف این استان تا 2 روز آینده با افزایش چهار درجه‌ای به 40 درجه سانتیگراد می‌رسد.

«رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها حاکی از تدوام روند افزایش دما در ۲ روز آینده است و بر این اساس دمای روزانه هوا تا روز چهارشنبه در بیشتر مناطق این استان به مرز ۴۰ و بالای ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: به‌ جز این در روزهای آتی و تا پایان هفته جاری هوای استان مرکزی به صورت پایدار با آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی از روزها در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد و در برخی از مناطق غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ساوه با بیشینه دمای ۳۶ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱۵ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

مرادی اظهار داشت: بیشینه دمای اراک نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۴ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن به ۱۸ و چهار دهم درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

نخستین ایستگاه هواشناسی استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر اراک ساخته شد و پس از آن و با گسترش فعالیت‌ها در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی ارتقا یافت و در سال ۱۳۸۶ نیز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان آغاز به‌کار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !