انتشار اطلاعات ناقص موجب ایجاد بحران در جامعه می‌شود


انتشار اطلاعات ناقص موجب ایجاد بحران در جامعه می‌شود

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار و اطلاعات خام و ناقص نه تنها کمکی به آگاهسازی شهروندان نمی‌کنند بلکه موجب بحران در جامعه می‌شود.

محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان افزود: برخی رسانه اطلاعات را بدون پردازش و به صورت ناقص در اختیار مردم قرار میدهند که با بحران و اضطراب در جامعه خاتمه می یابد.

وی اظهار داشت: با وجودی که خبرگزاری جمهوری اسلامی یک رسانه دولتی است اما مدیر و کارکنان آن در استان، واقعیات را فنی و کارشناسانه بدون در نظر گرفتن حواشی منعکس کرده و در عین حال خواسته و مطالبات مردمی را در قالب خبر، گزارش و حتی تلفنی به مدیران اطلاع میدهند.

وی با تاکید بر شناخت خواسته های مردمی توسط اهالی رسانه ادامه داشت: ایرنا با پرداختن به مطالب اصلی و مباحث مهم روز نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام کرده و در حالیکه برخی رسانه به مطالب غیرضروری پرداخته و با ایجاد نگرانی میان مردم موجب ناراحتی در جامعه می شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه اخبار ایرنا کشور و لرستان خاستگاه مردم است اظهار داشت: ارتباط منطقی میان مدیران و اصحاب رسانه کارگشا خواهد بود درغیر اینصورت نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه دغدغه های جدیدی برای مردم ایجاد خواهد شد.

صفی خانی همچنین اضافه کرد: طی ۶ سال گذشته اتفاقات پیچیده ای برای بخش های مختلف کشور از جمله صنعت رخ داده و عمده بحران ها هم بر اقتصاد، تولید و زندگی مردم تاثیر داشته است که افراد توانمند برای تحلیل درست این وقایع ارزیابی خروجی های ناشی از آن زیاد نیستند.

وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی اکنون از زمان جنگ هم بدتر است و افزایش نرخ ارز، قیمت بنزین، تشدید تحریم ها، کرونا، حوادث طبیعی چون سیل و زمین لرزه و تبعات برجام و خروج آمریکا از این تعهد در این مدت تاثیر جدی بر اقتصاد داشته است.

وی با بیان اینکه رفع مشکل پروژه های تاثیرگذار استان در اولویت بوده و هست ادامه داد: هفته گذشته طرح کاتالیست پتروشیمی لرستان با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۲ طرح دگیر پتروشیمی باختر تا پایان امسال در استان بهره برداری میشود.

رییس سازمان صمت لرستان افزود: هم اکنون طرح توسعه فولاد الیگودرز در دست اقدام است و واحدهای کربنات کلسیم و شیشه این شهر احیا شده ودر ادامه اینروند فاز داروی انسانی بایر افلاک ازنا امسال به ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بهره برداری خواهد شد.

صفی خانی با اشاره به اینکه اخیرا ۵۰۰ میلیارد تومان به عظیم خودرو بروجرد تزریق شده بیان کرد: نساجی بروجرد در حالی که ۶۰۰ نیروی خود را تعلیق کرده و دچار بحران شده بود اکنون با تولید ۱۸ میلیون متر مربع و فناوری جدید از موفقترین واحدهای کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: طرح توسعه کاشی جم بروجرد در دست اقدام است و فاز اول کارخانه پرس خرم آباد پس از ۱۲ سال تعطیلی امسال بهره برداری شد، در خصوص کارخانه پارسیلون نیز با وجود مشکلات عدیده و عدم رفع نهایی این مشکلات، اما حقوق معوقه کارکنان آن پرداخت و نیروهای انسانی تعیین تکلیف شده اند و حال حاضر مسایل حقوقی و کنسرسیومی آن در دست پیگیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان