600 واحد صنفی خرم آباد روزانه بازدید می‌شود


600 واحد صنفی خرم آباد روزانه بازدید می‌شود

خرم آباد – ایرنا – فرماندار خرم آباد گفت: با توجه به تداوم شرایط قرمز یا هشدار شیوع کرونا، روزانه500 تا 600 واحد صنفی این شهرستان به منظور بررسی شیوه نامه های مقابله با کرونا بازدید می شود.

جعفر طولابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ واحدهای خدماتی و حمل و نقل از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و تیم های ویژه ای برای بررسی واحدهای پرخطر همچون قصابی، کشتارگاه، نانوایی و پمپ بنزین ها فعال شده است.

وی مهمترین مشکل در خصوص کنترل شیوع کرونا را برگزاری مراسم عزا و عروسی دانست و اظهار داشت: بافت قومی و عشیره ای استان به برگزاری مراسم پرجمعیت دامن زده و به دلیل بسته بودن تالارها، این میهمانی ها در فضای کوچک منازل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مردم عامل اصلی در کنترل بیماری کووید ۱۹ هستند افزود: عملکرد رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در این راستا بسیار مطلوب بوده اما باید ادامه داشته باشد چراکه این یک اقدام حساس، پرظرافت و حائز اهمیت است که باید تا اتمام کرونا انجام شود.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: نمی توان زمان شکست کرونا را تعیین و بر این اساس واحدهای صنفی را تعطیل کرد بنابراین فعالیت کسب و کارها اجتناب ناپذیر است و استفاده از مساک باید میان عموم مردم نهادینه شود.

طولابی گفت: فروردین امسال شهرستان خرم آباد به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا و وضعیت سفید به عنوان نمونه کشوری معرفی شد که انتظار می رود شهروندان به این روند بازگردند و برای سلامت خود و سایرین استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی