سردیس شهید محمود صارمی در خرم آباد رونمایی شد


سردیس شهید محمود صارمی در خرم آباد رونمایی شد

خرم‌آباد - ایرنا - سردیس شهید محمود صارمی روز دوشنبه بمناسبت روز خبرنگار و با حضور محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رونمایی شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و خبرگزاری ها لرستان روز دوشنبه به ایرنا گفت: از چهار ماه پیش تاکنون و با تلاش شبانه روزی همکاران همچنین پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ساخت این سردیس به اتمام رسید.

سید احمد موسوی افزود: ساخت این سردیس در راستای پاسداشت مقام شهید محمود صارمی بوده و توسط هنرمند بومی لرستان انجام شد.

وی بیان کرد: امروز پس از چهار ماه تلاش خوشبختانه نتیجه کار رونمایی شد و امیدوار هستیم مورد رضایت اهالی رسانه و خانواده شهید صارمی قرار گرفته باشد.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا این که پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد. پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد و به خاک سپرده شد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد کشته‌شدن محمود صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر