خبرنگاران در انعکاس اخبار توسعه لرستان را در نظر بگیرند


خبرنگاران در انعکاس اخبار توسعه لرستان را در نظر بگیرند

خرم آباد – ایرنا – معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان گفت: از رسانه های استان انتظار می رود اخبار و گزارش های خود را با محوریت جذب سرمایه گذار و توسعه همه جانبه این دیار تهیه و منتشر کنند.

به گزارش ایرنا محمود ثمینی روز دوشنبه در آیین رونمایی از سردیس شهید محمود صارمی افزود: یکی از استوانه های اثرگذار توسعه ، رسانه و خبرنگار بوده که این قشر همواره تلاش خوبی در استان داشته است.

وی اظهار داشت: انتظار می رود رسانه ها در راستای توسعه استان قلم بزنند و چنانچه انتقادی دارند دلسوزانه و منصفانه باشد تا با انجام اقدامات لازم، همه مسوولان مکلف به پیگیری موضوع مورد نظر شوند و مردم را هم در جریان اقدامات قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید شرایط استان را به نحوی منعکس کنیم که راه برون رفت ازاین وضعیت و توسعه باز شده و سرمایه گذاران بومی و غیربومی به حضور در استان ترغیب شوند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری لرستان همچنین با اشاره به اهمیت رسانه و نقش خبرنگاران گفت امروز با گذشت قرن ها از امام حسین (ع) به عنوان یک فرد اثرگذاردر تاریخ جهان یاد می شود و عظمت این امام همام یک الگو برای آزادگان شده که این امر به دلیل گزارش و خبرنگاری حضرت زینب (س) در انعکاس اخبار و وقایع عاشورا بوده است.

ثمینی با تاکید بر اهمیت کار خبرنگاران در پرداختن به موضوعات و افشاگری های ظالمان افزود: خبرنگاران در جریان دفاع مقدس رزمندگان خط مقدم را برای ثبت جانفشانی ها همراهی می کردند که بسیاری از این افراد شهید یا جانباز شده اند.

وی تصریح کرد: شهادت و جانبازی خبرنگاران در جبهه های حق علیه باطل، بیانگر ریسک پذیری، علاقه مندی و تعهد خبرنگاران متعهد و کاردان است .

وی ادامه داد: در خارج یا داخل کشور خبرنگاران بسیاری داریم که در شرایط بسیار سخت همانند تحولات و جنگ های داخلی لبنان سوریه ، اخبار هجوم متجاوزان و مقاومت آزادگان را منعکس و بسیار اثرگذار عمل کرده اند که این مهم نیز نقش واقعی خبرنگاران را نشان می دهد که با وجود خطر جانی اما در راستای اطلاع رسانی درست تلاش می کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اضافه کرد: در شیوع ویروس کرونا نیز نقش بی بدیل خبرنگاران احساس شد و به واقع دلسوزانه و علاقه مند اقدام کردند تا آگاهی مردم در پیشگیری از ابتلای به این ویروس منحوس را ارتقا دهند و از سلامت مردم حفاظت کنند.

ثمینی افزود: در شرایطی که مردم باید از نزدیک شدن به محیط های آلوده و پرخطر اجتناب کنند اما خبرنگاران و تصویربرداران برای تهیه گزارش جان خود را به خطر انداخته تا شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه ها ترغیب و حساس شوند.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا این که پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد و پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل و به خاک سپرده شد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد کشته‌شدن محمود صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟