برداشت برنج در 67 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران


برداشت برنج در 67 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت برنج در 66 هزار و 911 هکتار از اراضی شالیزاری استان تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، مجید بهادری از برداشت برنج در ۶۶ هزار و ۹۱۱ هکتار از اراضی شالیزاری استان تاکنون خبر داد و گفت: ۶۵ هزار و ۷۳۶ هکتار از این اراضی به روش مکانیزه و مابقی به صورت سنتی برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون پس از برداشت اول در ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت، افزود: کشت مجدد در ۲۴ هزار و ۵۷۴ هکتار و پرورش رتون در ۱۵ هزار و ۴۶۷ هکتار از شالیزارهای مازندران انجام شد.

بهادری با بیان اینکه مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج در ۱۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری استان انجام شد، اضافه کرد: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۳۲۶ هکتار، بلاست برگ در ۲۴ هزار ۵۰۰ هکتار و بلاست خوشه در ۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شالیزاری مازندران صورت گرفت.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت برنج اختصاص یافت، گفت: ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار از اراضی شالیزاری استان، ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام اصلاح شده کشت شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان