هشدار پلیس فتا درباره «دوستی اینترنتی»


هشدار پلیس فتا درباره «دوستی اینترنتی»

فارس نوشت: رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با هشدار درباره دوستی اینترنتی گفت: رابطه دوستی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد فرصت شناخت عمیق را به فرد نمی دهد، پس لازم است اشخاص اطلاعات شخصی ، فیلم و تصاویر خود را به اشتراک نگذارند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به موضوع «دوستی اینترنتی» اشاره و اظهار داشت: این روزها به دلیل گستردگی شبکه‌های اجتماعی، شکل گیری روابط دوستانه در این فضا رو به افزایش است.

سرهنگ رجبی با بیان این مطلب که روابط دوستی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد، فرصت شناخت عمیق را به فرد نمی‌دهد، تصریح کرد: این نوع روابط در دنیای مجازی می‌تواند آسیب‌های جدی در پی داشته باشد؛ چراکه شبکه‌های اجتماعی فضای آزادی را در اختیار کاربر قرار داده و باعث ورود افراد به روابط نامتعارف شده که در مدت طولانی اثرات مخربی را متوجه فرد و خانواده‌اش می‌کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به این که فرصت شناخت عمیق از طرف مقابل در فضای مجازی امکان ندارد، پس بهتر است کاربران اطلاعات شخصی خود را افشا نکنند؛ چراکه ممکن است بعدها مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

وی به پرونده‌هایی که در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شده اشاره و بیان کرد: انتشار و اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی می‌تواند بعدها مورد سوءاستفاده مجرمان و کلاهبردان سایبری قرار گیرد، بنابراین شهروندان دقت داشته باشند که به دوستی‌های مجازی اعتماد نکنند.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1419958

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها