4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!


4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!

انتخاب رنگ در حین مهیج بودن انتخابی سخت و چالش برانگیز برای بیشتر افراد محسوب می شود این مورد از انتخاب برای رنگ لباس آغاز می شود و در انتخاب رنگ دکوراسیون به دلیل صرف هزینه و بیشتر شدن اجزای دکوراسیون به اوج خود...

انتخاب رنگ در حین مهیج بودن انتخابی سخت و چالش برانگیز برای بیشتر افراد محسوب می شود این مورد از انتخاب برای رنگ لباس آغاز می شود و در انتخاب رنگ دکوراسیون به دلیل صرف هزینه و بیشتر شدن اجزای دکوراسیون به اوج خود می رسد اما اگر چرخه رنگ را به خوبی نشناسیم و قواعد ترکیب رنگ ها را ندانیم چطور میتوانیم در سریعترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشیم؟ در ادامه با ۴ راهکار فوری با دکوبوم همراه باشید…

4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!

ابتدا بهتر است به دایره رنگ نگاهی بیاندازید رنگ های اصلی شامل: قرمز ،آبی و زرد و رنگ های فرعی شامل: نارنجی، سبز و بنفش هستندکه از ترکیب رنگ های اصلی حاصل می شوند! حال گزینه های پیش روی شما نمایان میگردد.

4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!

یک- استفاده از رنگ های مونوکروم

رنگ های مونوکروم رنگ های هم خانواده و تنالیته هایی از یک رنگ هستند اگر به هارمونی و رنگ های کم در دکوراسیون فضا علاقه دارید و سبک های مینیمال را بیشتر می پسندید طیف های رنگی از یک رنگ مورد علاقه خود را انتخاب و در قالب اکسسوری مبلمان و سایر اجزای دکوری در فضا بگنجانید!

4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!

دو- استفاده از رنگ های آنالوگ

رنگ های آنالوگ رنگ های مجاور هم در چرخه رنگ هستند. رنگ های آنالوگ همان رنگ های مشابه هستند. پیدا کردن این رنگ ها در چرخه رنگ بسیار آسان است. کافیست چرخه رنگ را در نظر بگیرید سپس، به سمت چپ و راست هر رنگ توجه نمایید در واقع این رنگ ها، رنگ هایی هستند که در چرخه ی رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این رنگ ها از این رو ایجاد هارمونی می کنند که کمی از رنگ کناری را در خود دارند.

4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!

تعادل

به دلیل ارتباط رنگ های آنالوگ با طبیعت و وجود این رنگ ها در پالت رنگی مشابه، اغلب احساساتی آرام و هماهنگ را منتقل می کنند.

هنگام استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون ، انتخاب و تمرکز بر یک رنگ و انتخاب آن به عنوان رنگ اصلی اتاق کمک می کند تا بتوانید سایه ها و تم های هماهنگ آن را وارد فضا کنید برای انتخاب می توانید از رنگ های اصلی (قرمز، زرد یا آبی) یا گروه رنگ های فرعی انتخاب نمایید.

کنتراست

از دیگر روش های به کارگیری رنگ های مشابه در دکوراسیون استفاده از کنتراست می باشد زیرا به کارگیری رنگ های مشابه ممکن است فضایی بسیار خنثی و ملایم ایجاد نماید اما در نقاطی از دکوراسیون که نیاز به ایجاد نقطه کانونی، تغییر در رنگ و یا ایجاد تمایز فضایی می باشد می تواند بسیار کارامد و تناسبات رنگی را به همراه ایجاد نقاط تمرکز آگاهانه بیشتر نماید.

از سوی دیگر می توان با به کارگیری تعادل و کنتراست به طور همزمان و به صورت تلفیقی در دکوراسیون داخلی استفاده نمود که از این طریق علاوه بر ایجاد احساس آرامش، با ایجاد کنتراست از یکنواختی جلوگیری کرده و در عین حال رنگ های بیشتر و مورد علاقه خود را نیز در فضا بگنجانید.

سه-استفاده از رنگ های مکمل

رنگ های مکمل رنگ های روبروی هم در دایره رنگ هستند (زرد و بنفش)(نارنجی زرد و نیلی)(نارنجی و آبی)(قرمز نارنجی و فیروزه ای)(قرمز و سبز)(سبز چمنی و ارغوانی) مکمل یکدیگر هستند. اگر رنگ دلخواه خود را انتخاب کردید به راحتی و در سریع ترین زمان می توانید از رنگ روبرویی آن در دایره رنگ به عنوان مکمل کمک بگیرید.

4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!4 ترفند فوری برای انتخاب رنگ در دکوراسیون!

راهکار سریع دیگر که میتواند به سه گزینه بالا در انتخاب رنگ به شما کمک کند استفاده از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ است برای عدم زیاده روی در رنگ ها و یا انتخاب نامناسب ترکیب های رنگی بهترین کار استفاده از قانون ۶۰-۳۰-۱۰می باشد. این قانون به این معنی است که در دکوراسیون بهتر است ۶۰٪ از رنگ های اصلی پالت یا رنگ انتخابی به عنوان رنگ اصلی، ۳۰٪ از رنگ های فرعی و ۱۰٪ از رنگ های تاکیدی برای ایجاد ریتم در فضا استفاده شود.

تحریریه دکوبوم

نویسنده: غزاله عزالدین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق