ماموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است


ماموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است

فرماندار ساوه گفت: ماموریت اصلی جهاددانشگاهی نوآوری در نظام دانشگاهی ایران است.

علی میرزایی شامگاه یکشنبه ۱۹ مردادماه در جریان بازدید از مرکز جهاددانشگاهی ساوه که به همراه امام جمعه شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: اگر جهاددانشگاهی توانست در نظام دانشگاهی کشور نوآوری ایجاد کند، بسترساز پیشرفت این نهاد انقلابی و رشد جوامع دانشگاهی خواهد شد.

وی با تقدیر از خدمات جهادگران جهاددانشگاهی که با روحیه جهادی تحول جدی در حوزه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و کارآفرینی و اشتغال انجام دادند؛ اظهار کرد: حرکت جهاددانشگاهی در حوزه علمی، فناوری، تحقیقاتی، پژوهشی و ... نشان می‌دهد که نوآوری در نظام دانشگاهی ایجاد شده، اما کافی نیست.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه ظرفیت جهاددانشگاهی ساوه متفاوت است و با جهاددانشگاهی در سراسر کشور فرق دارد، افزود: عنصری که باید در ساوه بیشتر مورد توجه قرار گیرد پتانسیل شهرستان در تکمیل ظرفیت صنعت، کشاورزی، علمی، دهیاری و شوراهاست.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت معاونت علمی ریاست جمهوری در توسعه فعالیت های این نهاد انقلابی در ساوه گفت: در ارتباط با تجاری سازی فعالیت‌ها و تسهیلات و حمایت‌های مالی از معاونت علمی ریاست جمهوری کمک بگیرید.

میرزایی خطاب به کارکنان جهاددانشگاهی ساوه گفت: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد در ساوه ناکافی است و نیازمند جهش و تحول است که باید با ارتباطات و تعامل موجب پیشرفت فعالیت‌ها شد. شخصیت‌های علمی بزرگ کشور و نوابغ و نخبگان علمی و پژوهشی را به شهرستان دعوت کنید و از ظرفیت مسئولین استانی و ملی استفاده کنید.

وی در ادامه گفت: شانزدهم مردادماه مصادف با چهلمین سالروز تأسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی است و این نهاد برخاسته از انقلاب فرهنگی و منبعث از آرمانهای بلند امام راحل که مقام معظم رهبری از آن به عنوان "مولود مبارک انقلاب اسلامی" یاد کردند تبلور عینی روحیه جهادی و الگوسازی مدیریت جهادی و نماد خودباوری نسل جوان در توسعه و گسترش فرهنگ، علم و فناوری بوده است.

وی افزود: این نهاد انقلابی با پشتوانه سال ها تلاش جهادی منشاء اثرات و خدمات مفید، اثرگذار و ماندگار در عرصه‌های فرهنگ، پژوهش و فناوری، آموزش‌های تخصصی و مهارتی، درمانی، خبررسانی و اطلاع رسانی با بهره‌مندی از دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و سایر زمینه‌ها و ظرفیت‌های متعدد سازمانی خویش بوده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: امید است با تقویت و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و فضاهای سازمانی مورد نیاز جهاد دانشگاهی در شهرستان ساوه شاهد دستاوردهای بیشتر و برجسته‌تر این نهاد انقلابی در راستای ایفای رسالت‌ها و ماموریت‌های سازمانی آن باشیم.

امام جمعه ساوه نیز گفت: جهاددانشگاهی باید به دنبال نخبه پروری و نشر محتواهای علمی و پژوهشی باشد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی با تاکید بر اینکه توسعه محتوایی جهاد دانشگاهی موجب بالندگی این نهاد می‌شود، افزود: ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز دانش بنیان به همت جهاد دانشگاهی می‌تواند موجب ارتقای شاخص های علمی و فناوری در کشور شود.

در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی حجت الاسلام دکتر حسینی امام جمعه ساوه به همراه معاون استاندار و فرماندار ساوه با حضور در جهاد دانشگاهی ساوه از بخش های مختلف این نهاد بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این واحد آموزشی قرار گرفتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج