میزان حمل و نقل بار در استان مرکزی 6 درصد افزایش یافت


میزان حمل و نقل بار در استان مرکزی 6 درصد افزایش یافت

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: میزان جا به جایی بار از سوی ناوگان باری این استان سال گذشته نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 6 درصد افزایش یافت.

«علی زندی‌فر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۹ میلیون و ۱۴ هزار و ۳۴۵ تن بار سال گذشته از سوی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شد که این رقم ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۷ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۶۰۹ تن بوده‌است.

وی ادامه داد: این میزان بار در پی صدور یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۵۲ فقره بارنامه و در جریان سفر به استان‌های مختلف کشور حمل شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۷۴ هزار و ۱۷۶ مسافر نیز امسال طی ۲۰ هزار و ۸۰۷ سفر از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان به سایر نقاط کشور حمل شده‌اند.

زندی‌فر افزود: جابه جایی مسافر از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان مرکزی به دلیل شیوع کرونا و کاهش سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش یافته‌است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل می‌دهد.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس