آخرین وضعیت از روند استخدام اعضای هیئت علمی


آخرین وضعیت از روند استخدام اعضای هیئت علمی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از آخرین وضعیت اختصاص کد‌های استخدامی اعضای هیئت علمی خبر داد.

آخرین وضعیت از روند استخدام اعضای هیئت علمی

محمد تقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اختصاص کد‌های استخدامی اعضای هیئت علمی اظهار کرد: ۶ هزار مجوز استخدامی اعضای هیئت علمی در پایان سال گذشته توسط سازمان اداری استخدامی صادر شده است.

او افزود: از مجموع ۶ هزار مجوز صادر شده ۴ هزار و ۷۳۰ مورد آن مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌هاست که در گذشته حقوق برای آن‌ها واریز شده بود، اما کد استخدامی نداشتند و در زمان بازنشسته شدن با مشکل مواجه می‌شدند؛‌ به همین علت قرار بر این شد که به این اعضا هم کد استخدامی اختصاص داده شود.

صدور مجوز استخدام اعضای هیئت علمی توسط سازمان برنامه و بودجه

نظر پور تصریح کرد: نامه تامین اعتبار هم برای مجوز استخدام اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها مورد نیاز بود که سازمان برنامه و بودجه طی یک الی دو هفته گذشته آن را صادر کرد تا مشکل حدود ۴ هزار ۷۳۰ نفر حل شود و این اتفاق به خوبی افتاد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ادامه داد: ۹۶۵ مجوز استخدامی اعضای هیئت علمی برای سال ۹۹ و ۹۶۴ نفر هم برای سال ۱۴۰۰ صادر می‌شود که عنوان آن تکلیف قانونی است و در آن به استناد تبصره ۲ ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تاکید شده است.

نظر پور در پایان یادآوری کرد: به ازای هر ۲۰ دانشجو یک استاد به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها تدریس خواهد کرد که مکاتبه این موضوع انجام شده است و سازمان اداری استخدامی ۶ هزار مجوز را به وزارت علوم داده است و درحال پیگیری این موضوع هستیم تا در صورتی که سازمان برنامه بودجه اعلام کرد فرایند کار صورت گیرد و امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید

فراز و نشیب جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها/ بازنشسته‌ها مجال فعالیت به جوانان نمی‌دهند مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور ۹۹ لغو نمی‌شود بررسی موضوع انتقال اعضای هیئت علمی پیمانی یک‌ساله به دانشگاه دیگر

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار