حذف نام حادثه سینما رکس آبادان از تقویم ملی فاجعه بار است


حذف نام حادثه سینما رکس آبادان از تقویم ملی فاجعه بار است

موسوی گفت: حذف نام حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان از تقویم ملی فاجعه‌بار چرا که این حادثه روند سرنگونی رژیم ستم شاهی پهلوی را شتاب بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» شامگاه (یکشنبه 19 مرداد) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر و روز خبرنگار به جامعه رسانه‌ای این شهرستان، وجود مدیران نالایق در آبادان را عامل ایجاد مشکلات خواند و اظهار کرد: با مدیران بی‌مسئولیت که نسبت به مشکلات و تاریخ دفاع مقدس آبادان بی‌توجهی دارند برخورد خواهیم کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: متاسفانه برخی از مسئولان محلی بدون هیچ دلیل و یا توجیهی در نشست ویژه دفاع مقدس حضور پیدا نمی‌کنند که این امر بی‌تفاوتی آنها نسبت به دفاع مقدس و آبادان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حادثه سینما رکس آبادان روند سرنگونی رژیم ستم شاهی پهلوی را شتاب بخشید تصریح کرد: حادثه فاجعه‌بار آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در 28 مرداد سال 1358 به مثابه قربانگاه انقلاب اسلامی بود و در روند پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نقش پررنگی را ایفا کرد.

موسوی حذف نام حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان از تقویم ملی را فاجعه‌بار خواند و اضافه کرد: متاسفانه برخی از مناسبت‌های آبادان در تقویم ملی ثبت نشده که باید در این خصوص با مسئولان و مقامات کشور که تصمیم‌گیر هستند رایزنی‌های لازم برای گنجاندن آنها در تقویم ملی انجام شود تا آبادان و مسائلی که در این شهرستان چه در زمان انقلاب اسلامی و چه دوران جنگ تحمیلی رخ داد برجسته‌‌تر شود.

وی عنوان کرد: با این اقدام رخدادهای آبادان در ذهن مردم ماندگار و فراموش‌نشدنی می‌شود و در تاریخ به دست نسل جدید ما خواهد رسید.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه آبادان ثابت شده‌ترین شهر ایران در پی حضور مردمان فهیم و انقلابیش در همه حوادث و جریانات مختلف به ویژه دفاع مقدس است، به دو حمله شیمیایی رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی به آبادان اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای ابتدایی دوران جنگ تحمیلی حماسه کوی ذوالفقاری نیز جریان جنگ دفاع مقدس را تغییر داد.

وی بر لزوم برگزاری گرامیداشت دوم مهر ماه سالروز بمباران اداره آموزش و پرورش آبادان تاکید کرد و اذعان داشت: علاوه بر این روز که بسیار مهم است، پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان و هفت مهر روز شهادت 20 تن از آتش‌نشانان جان برکف پالایشگاه آبادان در دوران دفاع مقدس است، لذا همه ما وظیفه داریم این مناسبت‌ها را در سطح ملی برجسته کنیم.

موسوی یاد آور شد: امیدواریم با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم مراسمات و مناسبت‌هایی که در سطح شهرستان داریم در حد ارزش بالایی که دارند برای اولین بار برگزار کنیم.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس