بازداشت دو فیلمبردار روسیه در مینسک در زمان انتخابات بلاروس


 بازداشت دو فیلمبردار روسیه در مینسک در زمان انتخابات بلاروس

دو اپراتور فیلمبردار Ruptly در مینسک در روز بازداشت شدند و بیش از 10 ساعت است که از انها خبری نیست.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از کارمندات ruptly در این خصوص گفت: "دو اپراتور در امور تصویری با ما همکاری داشتند، به طور آشکار در هنگام فیلم های رأی گیری در انتخابات رأی گیری در مینسک بازداشت شدند. 10 ساعت پس از دستگیری ، آنها هنوز با ما تماس نگرفتند."

انتخابات ریاست جمهوری در 9 آگوست در بلاروس برگزار می شود. پنج نام در لیست رأی وجود دارد: الکساندر لوکاشنکو، که برای ششمین دوره مشغول به کار است، آنا کانوپاتسایا، معاون پیشین مجلس نمایندگان مجلس، آندری دمیتریف، سرگی چرهنک ، رئیس حزب سوسیال دموکرات بلاروس "هارمادا" ، و سوتلانایا تیخونسکایا، همسر وبلاگ محبوب تیخانوفسکی که در پرونده های کیفری در بازداشت به سر می برد".

پیش از این، سردبیر کانال تلویزیونی "دوژدیا" در روسیه در کانال تلگرام "دوژدیا" اطلاعاتی درباره دستگیری دو خبرنگار روس این کانال گفت "افراد با لباس غیرنظامی و ماسک آنها را (این دو نفر را) بر روی آسفالت کشانده و آنها را به مسیری نامعلوم بردند." بعداً ، وزارت خارجه بلاروس اعلام نمود که از این روزنامه نگاران خواسته شده تا خاک این کشور را ترک کنند.

پیش از این در خبرها آمده بود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به بازداشت شهروندان روسیه در بلاروس گفت: امروز سفیر ما با مقامات وزارت خارجه و همکاران در مینسک گفتگو خواهد کرد، از اینرو انتظار داریم تا در پی این گفتگوها و همچنین کانال‌های ارتباطی میان سرویس‌های ویژه، اطلاعات لازم در خصوص این موضوع بدست می آوریم. بدون شک ما انتظار داریم که حقوق شهروندان روسیه کاملا رعایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403