بیش از 26 هزار پرس غذای گرم در کردستان توزیع شد


بیش از 26 هزار  پرس غذای گرم در کردستان توزیع شد

سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: به همت خیرین و در دهه ولایت، 26 هزار و 656 پرش غذای گرم تهیه و در مناطق حاشیه‌نشین بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.

سردار سید صادق حسینی روز یکشنبه در حاشیه توزیع یک هزار و۲۰۰ پرس غذای گرم در سنندج، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قدردان سخاوت و بزرگی مردم استان هستیم که با کمک خود توانستند بار مشکلات معیشتی برخی اقشار را در روزهای کرونایی کمی کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول کمک‌های مومنانه، سه رزمایش در استان برگزار شد، افزود: مرحله دوم در چند روز آینده در استان آغاز می شود که تا ایام محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اضافه کرد: همزمان با دهه ولایت و در ۱۰ روز گذشته ۲۶ هزار و ۶۵۶ پرس غذای گرم به همت خیرین و همچنین ۲۰ تن مرغ هم توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و با مشارکت بسیجیان در شهرهای سنندج و بیجار توزیع شد.

پویش خرید لوازم التحریر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در حاشیه توزیع این بسته های غذایی به خبرنگار ایرنا گفت: فرهنگیان و دانش آموزان استان از همان روزهای آغازین شیوع کرونا به صحنه آمدند و کمک‌های خود را در قالب تهیه و تولید ماسک و توزیع آن در مناطق کم برخوردار آغاز کردند.

رشید قربانی افزود: روزانه چندین هزار ماسک در ۱۶ هنرستان استان که در این طرح مشارکت داشتند، تولید شد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان هم با مشارکت دانش آموزان، فرهنگیان و خیرین کار تهیه و توزیع بسته های غذایی انجام شد، یادآور شد: در مرحله اخیر هم پخت و توزیع غذای گرم توسط خواهران بسیج فرهنگیان در حال انجام است که خیرین هم در آن سهم دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از راه اندازی پویش کمک به خرید لوازم التحریر در آینده نزدیک در استان خبر داد و تاکید کرد: سعی داریم در این طرح با مشارکت دانش آموزان، والدین و خیرین ملزوماتی مانند کیف، کفش، لباس و حتی تبلت با توجه به نیاز دانش آموزان به آموزش مجازی بویژه برای دانش آموزانی که بضاعت مالی کمی دارند، تهیه و در سال تحصیلی جدید در اختیار آنان قرار دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید