عزاداری ماه محرم در لرستان با رعایت مصوبات ستاد مدیریت کرونا برگزار شود


عزاداری ماه محرم در لرستان با رعایت مصوبات ستاد مدیریت کرونا برگزار شود

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مراسم عزاداری ماه محرم باید بر اساس مصوبات و توصیه های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم ماه محرم افزود: شیوه نامه ای از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شده که باید بر اساس آن، هم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار و هم سلامت عزاداران را تامین کرد.

وی تصریح کرد: تقویت امت اسلامی یک ضرورت و هر چه که در تعارض با این امر باشد، حرام است بنابراین باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) به نحوی برگزار شود که زمینه برای تقویت یا تشدید کووید ۱۹ فراهم نباشد.

وی با بیان اینکه اصل اساسی همکاری در این رابطه، بر عهده مردم است ادامه داد: بدون شک عزاداری‌های امسال با گذشته متفاوت خواهد بود و هیات های مذهبی باید آن را با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی برگزار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی تاکید کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باید از شیوه نامه های ستاد کرونا تبعیت کنیم بنابراین در این راستا مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و افرادی در هیات ها برای این امر آموزش لازم را فراگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مقرر شده که دانشگاه علوم پزشکی آموزش‌های لازم را به هیات‌های عزاداری ارائه دهد، اظهار داشت: کمیته‌ای با ریاست تبلیغات اسلامی ایجاد می‌شود تا راجع به مسائل و موضوعات مختلف در رابطه با مراسم‌ ماه محرم تصمیم گیری و اطلاع رسانی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: سابقه برگزاری شب‌های قدر، دعای عرفه و عید غدیر نشان داد اگر همدل باشیم و از رهنمودهای رهبری و توصیه‌های ستاد کرونا تبعیت کنیم می‌توانیم مراسم محرم را به نحو مطلوبی برگزار نماییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک