تاسیس خراسان شمالی، این خطه را روی ریل توسعه قرار داد


تاسیس خراسان شمالی، این خطه را روی ریل توسعه قرار داد

بجنورد- ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: تاسیس این استان موجب شد تا این خطه از میهن اسلامی بر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گیرد و مردمانش همچون دیگر هموطنان از خدمات نظام و انقلاب اسلامی بویژه در زیرساخت های اساسی بیش از پیش بهره‌مند شوند.

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۹ مردادماه، سالروز تاسیس استان خراسان شمالی را به مردم این خطه تبریک گفته و اظهار داشت: فرارسیدن ۱۹ مرداد، سالروز تاسیس استان خراسان شمالی، سرزمین باب الرضا و گنجینه فرهنگها و معرفت ها را که گام بزرگی در جهت توسعه به شمار می رود، صمیمانه به تمامی مردم این استان که همیشه زیر چتر یکرنگی قومیت ها در صلح و آرامش برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر استان گام برداشته اند، تبریک عرض می نمایم.

وی در این پیام افزود: توسعه حمل و نقل زمینی و هوایی، افزایش صنایع و اشتغال جوانان، سفر مسوولان کشوری به این خطه بویژه سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و در پی آن تصمیم گیری ها و تخصیص اعتبارات ویژه به این استان، توسعه بخش سلامت، حضور دانش آموزان و جوانان با استعداد استان در میدان رقابت های کشوری و جهانی در حوزه های مختلف علمی، هنری و ورزشی، میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی و توسعه قابل توجه آموزش عالی تنها بخشی از برکات تاسیس این استان البته با تلاش و پیگیری مسوولان خدمتگزار و البته همدلی و مشارکت مردم از ابتدا تاکنون بوده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: امروز که دولت خدمتگزار اراده خود را برای توسعه متوازن همه مناطق کشور به کار بسته در این میان، طرح‌ها و پروژه های محوری با همت تمام مدیران دستگاه های اجرایی در حال تکمیل است که این نوید را می دهد تا مردم این استان همانند سایر استانها طعم شیرین پیشرفت را بچشند.

شجاعی در پیام خود ابراز امیدواری کرد، در سالی که مزین به نام جهش تولید است در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت خدمتگزار، گام های استوارتری همراه با مردم در مسیر توسعه استان برداشته شود.

استان خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد، با مصوبه دولت و مجلس در ۱۹ مردادماه ۱۳۸۳ پس از تقسیم خراسان، به عنوان استانی مستقل در جغرافیای سیاسی کشور پدید آمد.

این استان اکنون هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه را شامل می شود وب ر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، افزون بر ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حیات یافت پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، ایجاد شد و از آن هنگام تا کنون ۱۰ استاندار و سرپرست استانداری در این استان تغییر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر