19 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در خراسان جنوبی مثبت است


19 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در خراسان جنوبی مثبت است

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: 19 درصد آزمایش‌های افراد مشکوک به کرونا در استان مثبت تشخیص می‌شود که این میزان در کشور 12.2 گزارش شده است.

غلامرضا شریف زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: میزان بروز تجمعی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۲۸۰ نفر و در کشور ۳۸۲ نفر است.

وی با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در استان ۵.۱ درصد و در کشور ۵.۶ است اظهار داشت: همچنین میزان مرگ و میر اختصاصی - علیتی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۴.۲ درصد و در کشور ۲۱.۵ درصد تشخیص داده شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: شاخص نمونه‌گیری در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۴.۷ درصد است در صورتیکه در کشور این میزان ۳۱.۳ درصد گزارش شده است.

وی متوسط ابتلا به کرونا در استان به صورت روزانه را ۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سطح کشور هزار و ۹۲۱ نفر است.

شریف زاده با بیان اینکه در استان هر ۳۴ ساعت یک بیمار و در کشور روزانه ۱۰۸ مبتلا به کرونا فوت می‌کنند یادآور شد: از مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در استان ۴۶.۷ درصد مونث و ۵۲.۴ درصد مذکر هستند.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند ۴۲.۶ مونث و مابقی مذکر بوده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت مرگ و میر در گروه‌های سنی مختلف گفت: میزان فوتی در سن ۳۰ تا ۳۹ سال ۶.۹ درصد، ۴۰ تا ۴۹ سال ۴.۹ درصد، ۵۰ تا ۵۹ سال ۷.۹ درصد، ۶۰ تا ۶۹ سال ۱۵.۸ درصد، ۷۰ تا ۷۹ سال ۲۸.۷ درصد و ۸۰ سال سن به بالا ۳۵.۸ درصد مرگ اتفاق افتاده است.

وی میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان را ۵۱.۸ سال بوده است اظهار داشت: همچنین میانگین سنی متوفیان در اثر بیماری کرونا در استان ۷۱.۸ سال بوده است.

شریف زاده با بیان اینکه ۲۹ درصد مبتلایان حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته‌اند افزود: ۵۴.۴ درصد متوفیان نیز حداقل یک بیماری زمینه‌ای از قبیل دیابت، قلبی و عروقی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: بیشترین میزان انتقال بیماری تا حدود ۶۰ درصد ناشی از تجمعات خانوادگی از قبیل دورهمی‌ها، مراسم عروسی و عزا و سایر و مابقی در محیط شغلی، مسافرت‌های بین شهری و بین استانی و سایر بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی