اصحاب رسانه شهرستان دیر در راه سلامت مردم پیشگام هستند


اصحاب رسانه شهرستان دیر در راه سلامت مردم پیشگام هستند

بوشهر - ایرنا - فرماندار دیر استان بوشهر گفت: اساسی ترین موضوع شهرستان مقابله با ویروس کرونا است که اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با اطلاع رسانی گسترده توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در راه سلامت مردم پیشگام هستند.

کریم علی حسنی روز یکشنبه به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار در نشست با خبرنگاران افزود: تکثر و تنوع موجب پویایی جامعه می‌شود و در مقابله با ویروس کرونا همه گرایش های سیاسی و اجتماعی با وحدت و همدلی و در کنار هم بودند و رضایت نسبی مردم از متولیان کار درپی داشته است.

وی با تقدیر از تلاش های خبرنگاران شهرستان گفت: رسانه‌ای کردن کار کمک مومنانه و مواسات مردمی پدیده مبارکی بود که اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران تلاش خوبی در این زمینه کردند.

فرماندار دیر وحدت و همدلی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: در شرایط اقتصادی کشور وحدت، همدلی نیاز است و رسانه می‌تواند با آگاهی بخشی و هدایت سلایق به وحدت و هدف واحد تلاش کند.

وی اخلاق مداری و نقد دلسوزانه را ویژگی خبرنگار بیان کرد و گفت: نگاه خبرنگار باید رویکرد حرفه‌ای، علمی و اخلاق مدارانه به سوژه مورد هدف خود باشد و تذکر و نقد سرلوحه کار و فعالیت‌ها رسانه‌ها باید قانونمند باشد.

علی حسنی ادامه داد: مسئولان باید از نقدهای خبرنگاران استقبال و استفاده کنند و همیشه در دسترس خبرنگاران رسمی و فعال شهرستان باشند و به خواسته‌های خبری آنان پاسخ دهند.

وی حمایت از هنرمندان و ورزش شهرستان ضروری خواند و گفت: در جلسه شورای راهبردی پتروشیمی‌ها حمایت از هنرمندان و ورزش شهرستان را دو خواسته اصلی مطرح کردم.

فرماندار دیر قول داد تا تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و سفر مشهد مقدس برای خبرنگاران و ترمیم و تجهیز پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را پیگیری کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیر گفت: این شهرستان در حوزه رسانه و خبر در استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است.

غلامرضا ناطقی پور افزود: در شهرستان ۷۶ درگاه واتساپی، ۶۵ اینستاگرام فعال هستند که ۹۰ درصد آنها مجوز رسمی ندارند و نیاز است برای اخذ مجوز رسمی از اداره ارشاد اقدام کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش خبرنگاران شهرستان گفت: اخلاق مداری، جایگاه مردمی، تلاشگری در تولید خبر، داشتن سواد رسانه‌ای، آگاهی از موضوعات حقوقی و قضایی و تلاش برای کشف حقیقت از ویژگی های یک خبرنگار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: بازسازی سالن پلاتو که محلی برای نمایشنامه و فعالیت هنرمندان است به دلیل ریزش سقف، نداشتن دستگاه سرمایشی و کف و صندلی های نامناسب نیاز به حمایت مسئولان دارد.

نماینده خبرنگاران شهرستان دیر گفت: نبود همراهی و ارتباط مداوم مسئولان با اصحاب رسانه نگرانی حوزه خبر شهرستان است.

عباس بحرانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عبدالله قانون خبرنگار پیشکسوت شهرستان دیر افزود: تشکیل کمیته رسانه و اصحاب خبر و انتصاب مشاور رسانه‌ای فرماندار، آموزش خبرنگاران، حمایت مالی از اصحاب خبر و ارتباط مسئولان روابط عمومی‌ها با خبرنگاران ضروری است.

وی به بیان خاطره‌ای از دوران خبرنگاری خود پرداخت که منتج به نتیجه شد.

در ادامه با لوح سپاس و هدایایی از تلاش خبرنگاران شهرستان تجلیل شد.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.

شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ بهانه‌ای برای نام‌گذاری یک ‌روز از سال به نام «خبرنگار» شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب