رئیس مجلس درگذشت فخرالذاکرین را تسلیت گفت


رئیس مجلس درگذشت فخرالذاکرین را تسلیت گفت

تبریز- ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت ذاکر و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام مرحوم حاج فیروز زیرک کار را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت محمدباقر قالیباف آمده است:
درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک کار موجب تاسف و تاثر گردید.
ایشان که مداحی متواضع، مردمی، انقلابی، ولایتمدار و از ارادتمندان به شهدا بودند، به جهت سال‌های متمادی نوحه سرائی و مرثیه خوانی اهل بیت در هیئات آذری و دیگر هیئات به درستی فخرالذاکرین شهرت یافتند.
آن مرحوم در سراسر عمر پربرکت خود با الحان روح‌نوازشان در مناسبت‌های دینی در خدمت به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم السلام و خاندان مکرم نبوی و ترویج محبت و عشق ورزی به ساحت مقدس آل‌الله علیه السلام اهتمام بی‌شائبه داشتند و نواهای تاثیرگذار ایشان هیچ‌گاه از گنجینه معنوی و فرهنگ عاشورایی فراموش نخواهد شد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان فخرالذاکرین استاد حاج فیروز زیرک کار به جامعه حسینی، مداحان و پیرغلامان کشور، آذری زبانان کشور، خانواده مکرم و وابستگان محترم، برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار

استاندار آذربایجان شرقی هم در پیامی درگذشت پیرغلام اباعبدالله، فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

بنویسید شدم پیر اباعبدالله/ نوکری پیر، به تعبیر اباعبدالله
سرنوشتم چو حبیب ابن مظاهر انگار/ گره خورده است به تقدیر اباعبدالله

امروز خادمی از تبار پیرغلامان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چهره در نقاب خاک کشید و چه خوش‌سعادت بود که در آستانه ایام سوگواری مولا و سرورش، آسمانی شد.

فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک‌کار نامی آشنا برای ایران عزیز و بویژه مردم شریف تبریز و آذربایجان است؛ پیرغلامی که سالیان دراز، مدال نوکری اهل بیت و آستان مقدس امام حسین(ع) را خالصانه بر سینه داشت و صدای بی‌ریا و سوزناک او، گوش‌نواز عاشقان شهید کربلا در هیأت‌های حسینی بود.

اینجانب با دلی آکنده از اندوه، درگذشت عارفانه این ذاکر مخلص بارگاه اهل بیت را به خانواده ایشان و تمام عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و مردم شریف تبریز تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ مسألت دارم که او را با شهدای کربلا محشور گرداند.

«حاج فیروز زیرک‌کار» مشهور به فخرالذاکرین مداحان اهل بیت (ع) کشور، امروز در یکی از بیمارستان های تبریز رخ در نقاب خاک کشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...