مقدمات اتصال آب آشامیدنی جنوب شهرستان ری به سد ماملو فراهم شد


مقدمات اتصال آب آشامیدنی جنوب شهرستان ری به سد ماملو فراهم شد

شهرری ـ ایرنا ـ فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مقدمات اتصال آب آشامیدنی بخش‌های کهریزک، حسن آباد فشافویه و قلعه نو در جهت افزایش کیفیت و کاهش سختی آب به سد ماملو صورت گرفته و به زودی عملیات انتقال آغاز خواهد شد.

حسین توکلی کجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با هماهنگی به وجود آمده بین فرمانداری شهرستان ری، وزارت نیرو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کاهش سختی و نیترات آب شرب برای رضایتمندی بیشتر شهروندان در شهرهای و روستاهای بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه از مهمترین اهداف دولت طی یک سال آینده می باشد که باید سایر نهادها و اشخاص مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای شهر و روستا نیز دولت را یاری دهند.

توکلی با اشاره به اینکه تمامی روستاهای مسیر لوله گذاری آب آشامیدنی حسن آباد فشافویه و کهریزک نیز باید از خدمات آب گوارای سد ماملو بهره منده خواهند شد، بیان داشت: اتصال آب روستایی به رینگ آب تهران علاوه بر افزایش کیفیت آب موجب و رضایتمندی مردم موجب کاهش استفاده از منابع زیرزمین می شود.

وی تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری ها و سایر نهادها باید به انتقال آب سد ماملو به جنوب شهرستان ری وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا شاهد سرعت انجام این طرح باشیم.

شهرستان ری با جمعتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، قلعه نو، خاوران و حسن آباد فشافویه است که امروز کمبود آب شرب مناسب یکی از مشکلات شهرها و روستاهای جنوبی آن شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی