69 گروه جهادی در تهران مجوز امر به معروف و نهی از منکر دریافت کردند


69 گروه جهادی در تهران مجوز امر به معروف و نهی از منکر دریافت کردند

تهران-ایرنا- جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: 6٩ گروه جهادی مجوز فعالیت از این سازمان دریافت کردند تا با حمایت های آموزشی و قضایی اقدام به فعالیت در عرصه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام حامدفاطمی روش عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این گروه های جهادی حاکمیتی نیستند و از بدنه جامعه هستند که موظف به فعالیت در ١۶ عرصه تخصصی از جمله حقوقی،اداری، محیط زیست، رسانه، فضای مجازی و سایر موارد هستند.

وی افزود: هر گروه شامل هفت نفر هستند که باید ٢تن از اعضای این گروه ها دارای تحصیلات مرتبط و تجربه و تخصص در عرصه های اعلامی باشند.

جانشین دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان تهران با اشاره به اینکه شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر در برخی از دادگاه ها شکل گرفته است گفت: در این شعب از قضات متخصص و باتجربه در این امر استفاده می شود تا با دقت نظر بیشتری کار شود.

وی گفت: از ظرفیت های قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر استفاده می شود تا افراد در چارچوب قانون و بدون دغدغه در این عرصه فعال شوند.

فاطمی روش از فعالیت دادسرای کارکنان دولت خبر داد و گفت: با دستگاه های دولتی که با این ستاد همکاری نکنند و ممانعت ایجاد کنند برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید متولیان و مسئولان امر نسبت به سایر اقشار مردم حساسیت بیشتری نشان دهند چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جلوگیری از فسادهای مالی تاکید کرده اند.

وی با اشاره بر اینکه امر به معروف و نعی از منکر در اذهان عمومی تنها به موضوع بدحجابی برمیگردد گفت: این فریضه الهی تنها در حوزه حجاب و عفاف نیست بلکه در سایر مسایل از جمله مفاسد مالی و اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

جانشین دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان تهران اضافه کرد: اجرای این فریضه الهی وظیفه عمومی است و این ستاد به دنبال فرهنگسازی و سیاستگذاری نسبت به حساس سازی جامعه در عرصه های مختلف است.

وی با بیان اینکه راه اندازی شبکه های مجازی و اجتماعی در دستورکار است گفت: شبکه های مختلفی توسط آمران به معروف ایجاد شده است که تولید محتوا می کند.

فاطمی روش خاطر نشان کرد: در جامعه کنونی به خاطر رفتارهایی که از سابق صورت گرفته چهره امر به معروف و نهی از منکر دگرگون و تبدیل به چهره ناخوشایند شده است برخی بر اساس هیجانات و از روی دغدغه شخصی با روش نادرست اقدام به این امر می کنند که باعث مشکلاتی می شود.

به گفته وی، نقش رسانه ها و مطبوعات در بازگرداندن چهره واقعی امر به معروف و نهی از منکر مورد نظر رسول خدا (ص) موثر است و به حساس شدن جامعه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی