ملخ‌های صحرایی در حال ترک ایران


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ‌ صحرایی در سطح ۳۰ هزار و ۲۷۴ هکتار...

ملخ‌های صحرایی در حال ترک ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ‌ صحرایی در سطح ۳۰ هزار و ۲۷۴ هکتار از اراضی استان انجام شده است.

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا اکبری، امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: بیشترین میزان سطح مبارزه با این آفت با ۱۹ هزار و ۸۹۷ هکتار مربوط به شهرستان مرزی نهبندان و کمترین آن نیز مربوط به شهرستان خوسف با ۲۴ هکتار بوده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ملخ‌های مهاجر شش شهرستان خراسان جنوبی را آلوده کرده است اظهار کرد: تاکنون با این آفت در ۴۵۸۴ هکتار اراضی سربیشه، ۳۳۳۲ هکتار درمیان، ۲۱۶۷ هکتار زیرکوه و ۲۷۰ هکتار از اراضی فردوس انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: ملخ‌های صحرایی در حال ترک ایران هستند و در هفته‌های اخیر شاهد مهاجرت ملخ‌ها به سمت پاکستان و هندوستان هستیم.

وی بیان کرد: امسال ۶۸ هزار هکتار از اراضی استان توسط ملخ‌های مهاجم آلوده شده است که بیشترین سطح آلودگی مربوط به شهرستان نهبندان بود که به مزارع نخل، باغات انجیر و پسته نیز خسارت‌هایی وارد شد.

وی یادآور شد: سطح مبارزه با این آفت سال گذشته ۱۴۰۰ هکتار و امسال به بیش از ۳۰ هزار هکتار تاکنون رسیده است، لذا باید اعتبار مبارزه با آفت به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

اکبری اظهار کرد: بر اساس گزارشات فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال بازگشت ملخ‌های مهاجر در پاییز نیز وجود دارد؛ لذا باید اعتبار بیشتری برای این استان مرزی دیده شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات بیشتر برای مبارزه با این آفت، افزود: تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی در استان نیاز است که به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا