آلودگی لکه‌های نفتی در ساحل بندرعباس کنترل شد


آلودگی لکه‌های نفتی در ساحل بندرعباس کنترل شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کنترل آلودگی ناشی از لکه های نفتی در سه مایلی ساحل بندرعباس و پاکسازی کامل دو نقطه در این محدوده خبر داد.

علی رضا محمدی کرجی ران روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای ۱۷ و ۱۸ مردادماه براساس پایش های محیط زیستی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گزارشی مبنی بر وجود چندین لکه نفتی سیال در موقعیت ۳ مایلی ساحل شهر بندرعباس واصل شد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش و شناسایی موقعیت لکه های نفتی، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت مقابله، کنترل و پاکسازی آلودگی بر اساس پرتکل های ابلاغی آغاز شد.

محمدی کرجی ران ادامه داد: در همین راستا یدک کش خلیج فارس جهت مقابله با آلودگی از طریق پاشش مواد شیمیایی بر روی لکه نفتی از بندر شهید رجایی و شناور ناجی ۱۵ به همراه تیم کارشناسی به لنگرگاه جهت برداشت نمونه و مدیریت عملیات اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در ادامه عملیات مقابله و کنترل، گزارشی نیز از برج کنترل بندر شهید حقانی دریافت شد که بیانگر سرایت لکه های نفتی به دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس بود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده بلافاصله عملیات پاکسازی به وسیله تجهیزات مربوطه همچون بوم و ورق جاذب در محدوده های اعلام شده آغاز و نسبت به مهار کامل آلودگی ها اقدام شد.

محمدی کرجی ران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو نقطه از ساحل شهر بندرعباس پس از تلاش ۱۰ ساعته تیم های عملیاتی از وجود لکه های نفتی به طور کامل پاکسازی و پایش در دیگر سواحل بندرعباس کماکان ادامه دارد.

این مقام مسوول گفت: در حال حاضر بررسی های کارشناسی جهت یافتن مسبب یا مسببان این آلودگی در حال انجام است و پس از حصول نتیجه افراد خاطی به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش