10 راهکار اساسی برای افزایش صمیمیت بین والدین و فرزندان


یک روان شناس به بیان ۱۰ راهکار اساسی برای افزایش صمیمیت بین والدین و فرزندان پرداخت. به گزارش میزان، فرشته کریمی زاده در خصوص راه‌های افزایش صمیمیت بین والدین و فرزندان گفت: اولین راهکار برای افزایش صمیمیت بین...

یک روان شناس به بیان ۱۰ راهکار اساسی برای افزایش صمیمیت بین والدین و فرزندان پرداخت.

به گزارش میزان، فرشته کریمی زاده در خصوص راه‌های افزایش صمیمیت بین والدین و فرزندان گفت: اولین راهکار برای افزایش صمیمیت بین والدین و فرزندان این است که پدر و مادر به هیچ وجه فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنند و از سرزنش کردن و تحقیر او بپرهیزند.

وی ادامه داد: برای اینکه فرزندان با والدین خود صمیمی شوند توصیه می‌شود، پدر و مادر شنونده خوبی برای فرزند خود باشند و چشم در چشم، دقیق و بدون اینکه بین حرفش بپرید، به او گوش دهند.

این روان شناس ضمن اشاره به اینکه والدین باید از نصیحت وارائه راه حل برای مشکلات فرزندانشان هنگامی که نوجوان مشغول صحبت است، خودداری کنند، بیان کرد: توصیه می‌شود پدر و مادر در صورت ناراحتی و بروز مشکل برای فرزندانشان با او همدلی کنند.

کریمی زاده توضیح داد: برای افزایش صمیمیت بین پدر و مادر و فرزند بهتر است والدین زمانی را در طول روز برای صحبت کردن با نوجوان خود اختصاص دهند، البته توصیه می‌شود پدر و مادر کمتر حرف بزنند و اجازه دهند، فرزندشان بدون اینکه از جانب آن‌ها قضاوت وسرزنش شود، حرفهایش بزند.

وی افزود: برای اینکه فرزندان احساس صمیمیت بیشتری با والدین خود داشته باشند، بهتر است، اگر نوجوان موجب ناراحتی پدر و مادر خود شد، آن‌ها بدون اینکه او را خطاب قرار دهند، فقط احساس خودرا از کار او بیان ابراز کنند.

این روان شناس با اشاره به اینکه بهتر است والدین از پیشرفت فرزند خود تقدیر و نوجوان را با خودش مقایسه کنند، بدون اینکه نمرات و وضعیت سایر همسالان او را در نظر بگیرند، اظهار کرد: والدین باید در خصوص مسائل پیش آمده در خانواده با فرزند خود مشورت کنند و مشکل را با ارائه وبررسی راه حل‌های یکدیگر حل کنند.

کریمی زاده نقش تفریح وبازی با فرزندان را بسیار مهم در افزایش احساس صمیمیت فرزندان نسبت به پدر و مادر خود بسیار مهم دانست و اشاره کرد: احترام ومحبت دو کار اساسی در ایجاد صمیمیت بین والدین و فرزندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403