حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه ۱۹ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه آقای محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون حاضر شده و سوالات تعدادی از نمایندگان پاسخ داد.

وی افزود: آقای ابراهیم عزیزی نماینده شیراز اولین نماینده سوال کننده بود که درباره رتبه بندی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان سوال خود را مطرح کرد که بعد از پاسخ‌های وزیر اعلام کرد که قانع شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره دیگر سوالات تصریح کرد: آقای جبار کوچکی نژاد نماینده رشت درباره آزمون نهضتی‌ها جهت استخدام در وزارت آموزش و پرورش سوال خود را مطرح کرده و بعد از پاسخ آقای حاجی میرزایی اعلام کرد که قانع شده است.

وی خاطرنشان کرد: آقای رسول فرخی نماینده لاهیجان و آقای محمد حسن آصفری نماینده اراک هم درباره نظام رتبه بندی و افزایش حقوق معلمان و مشکلات مدارس غیر دولتی سئوالاتی را مطرح کردند که وزیر به این سئوالات نیز پاسخ قانع کننده داد.

فلاحی گفت: آقای علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل سوال بعدی را از وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان مطرح کرد که بعد از پاسخ‌های آقای حاجی میرزایی اعلام کرد که قانع نشده است و مقرر شد تا کمیته‌ای برای رسیدگی به این سئوال در کمیسیون تشکیل شود.

وی افزود: همچنین در این نشست آقای مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی درباره نیروهای نهضتی به وزیر داد.