2 دستگاه تریلر کالای قاچاق در مرز مهران توقیف شد


2 دستگاه تریلر کالای قاچاق در مرز مهران توقیف شد

ایلام - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: 2 دستگاه تریلر حامل بار قاچاق به ارزش 18 میلیارد ریالی در مرز مهران کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی مرزبانی ایلام، سرهنگ کیاست سپهری روز یکشنبه اظهار داشت: این محموله ها شامل اقلام پزشکی و دارویی، قطعات خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و سنگ های قیمتی بود که روز گذشته قصد خروج از مرز مهران به سمت عراق داشت و فاقد هرگونه اظهار نامه یا مجوز تجاری بود.

وی افزود: اقلام و بار قاچاق شامل ۴۲۸ قلم وسایل عیب یابی و قطعات خودروی، یک هزار و ۳۰۰ قلم انواع اقلام پزشکی و دارویی، یک هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، نزدیک به پنج تن اقلام خوراکی شامل زعفران، عسل و پسته و سه کیلو و ۳۵۰ گرم سنگ قیمتی و ارزشی فیروزه است که قبل خروج از کشور کشف و ضبط شد.

سپهری یادآور شد: در این رابطه فعلا ۲ نفر راننده تریلر غیربومی و یک نفر تاجر بومی با هویت معلوم به عنوان متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی موضوع تحت رسیدگی است.

وی تاکید کرد: مرزبانان با اشرافیت کامل بر مرزهای این استان و کنترل دقیق مرز بین المللی مهران از قاچاق هرگونه کالا جلوگیری می کنند و با مخلان امنیت مرزی برخورد قاطع به عمل می آورند.

مجموع صادرات انجام شده از گمرک مهران از سال ۸۲ تا پایان سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد دلار بود و عمده کالاهای صادراتی محصولات پالاستیکی و فلزی، کاشی و سرامیک، سنگ و مصالح ساختمانی، تره‌بار، کولرهای گازی و قطعات خودرو بوده است.

سال گذشته ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا از کمرک مهران به عراق صادر شد که از لحاظ حجمی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

۸۸ پرونده قاچاق کالا در گمرک مهران طی سال گذشته به ارزش ۲۸ میلیارد ریال تشکیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری