اتمام 3 طرح بزرگ راهسازی در آذربایجان‌غربی 6400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


اتمام 3 طرح بزرگ راهسازی در آذربایجان‌غربی 6400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اتمام سه طرح بزرگ راهسازی شامل پروژه بناب-تمرچین، کریدور غرب و سه راهی دارلک به ترشکان در مناطق مختلف استان، 6 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

آیدین رحمانی روز یکشنبه در جلسه ویدیوکنفرانس عملیاتی کردن فرآیند تأمین مالی پروژه‌های عمرانی با مسوولان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: آذربایجان غربی به خاطر داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه از شرایط خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه احداث و بهره‌برداری از راه‌ها زمینه ساز توسعه پایدار است، اضافه کرد: پروژه خوی - قطور- رازی در چهار قطعه تقسیم بندی شده که سه قسمت پروژه توسط شرکت زیرساخت و یک قسمت دیگر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: این پروژه دارای چهار تقاطع و یک تونل به اندازه ۵۱۰ متر بوده و طول کل پروژه نیز ۶۴ کیلومتر است.

رحمانی با اشاره به امکان‌سنجی، اعتبار سنجی و تخصیص اعتبار به پروژه‌های دیگر بیان کرد: پروژه محور بناب - تمرچین به طول ۸۵ کیلومتر و پیش بینی اعتبار سه هزار میلیارد ریالی، کریدور غرب به طول ۵۶ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی و سه راهی دارلک به ترشکان به طول ۱۲ کیلومتر و پیش بینی اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریالی برای انجام اقدامات عمرانی پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: برای شروع اقدامات اجرایی کمربندی دارلک سرمایه گذار آمادگی لازم را دارد ولی باید روند اداری امور تسریع یابد.

سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به پروژه محور بناب – تمرچین افزود: بخش محور نقده - پیرانشهر در حال اجراست ولی در محور بناب - محمدیار جز اتمام تقاطع غیرهم‌سطح، اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران آمادگی کامل برای شروع کار را دارند، بیان کرد: انتظار می‌رود به جهت محدود بودن فصل کاری در استان زمان را از دست نداده و به نحو احسن خدمات رسانی برای عموم صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: محور سه‌راه ایواوغلی به ورودی منطقه آزاد ماکو به طول ۵۶ کیلومتر در نظر گرفته شده که فصل مشترک کریدور غرب - شرق است که تاکنون تعیین تکلیف نشده و انتظار می‌رود فرآیند اداری تسریع یابد تا سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند، اقدامات اجرایی را آغاز کنند.

آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در حوزه راهسازی است که پروژه هایی با اعتبار دهها هزار میلیارد ریالی در آن اجرایی می شود.

این استان ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط