نماینده ملایر: کمبود آب مانع اصلی راه‌اندازی طرح‌های صنعتی است


نماینده ملایر: کمبود آب مانع اصلی راه‌اندازی طرح‌های صنعتی است

همدان- ایرنا- عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: امروز بزرگترین مانع در مسیر راه‌اندازی صنایع، طرح‌های تولیدی و صنعتی و به ویژه کشاورزی و دامداری، کمبود آب است که این کمبود در ملایر مشهود است.

هادی بیگی‌نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان ملایر اظهار داشت: تقویت سفره‌خانه‌های زیرزمینی و استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب، از جمله راهکارهای مطلوب در وضعیت کمبود آب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که به تازگی با حضور مسوولان در حوزه منابع آب برگزار شد، تصمیم بر این شد تا از پساب تصفیه‌خانه آب در ملایر با ۱۲۰ لیتر در ثانیه استفاده شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های بزرگی در حوزه دامپروری، دامداری، کشاورزی، کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان در دست اجرا است که نباید به دلیل کمبود آب معطل بماند.

بیگی‌نژاد بر لزوم بهره‌گیری از علم در اجرای طرح‌های مهم تولیدی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد و افزود: چنانچه علم در این طرح‌ها اجرایی شود، می‌توان منابع آب زیرزمینی را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه علم را در برنامه‌ریزی‌های سال آینده باید اجرایی کنیم، دانشگاه ملی ملایر را ظرفیتی مهم در این زمینه خواند.

بیگی نژاد گفت: سازمان‌هایی همچون جهاد کشاروزی، منابع طبیعی و منابع امور آب می‌توانند از ظرفیت و توانمندی علمی دانشگاه ملایر در اجرای پروژه‌های خود استفاده کنند که این امور موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم ادامه داد: تمام هدف ما تقویت وحدت و تعامل در شهرستان و به حداقل رساندن اختلاف‌نظرها است.

بیگی‌نژاد با تاکید بر اینکه مردم از دعوا، ایجاد تنش و اختلاف بین مسوولان بیزار هستند گفت: در مدتی که از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته، خوب عمل کرده‌ایم و با دوری از هرگونه حاشیه برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

وی مجلس یازدهم را مجلسی خوب و کارشناسی دانست و اظهار داشت: کمیسیون‌های مجلس تخصصی هستند و مورد رضایت وزرای دولت است و اولویت‌ها نیز در این دوره از مجلس احصا شده است.

ملایر روی ریل توسعه

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: در سایه تعامل مسوولان، نمایندگان و خبرنگاران، ملایر به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده و قطار توسعه این شهرستان با سرعت در حال حرکت است.

حسین فارسی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی ملایر به ویژه دانشگاه ملی و دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در توسعه ۲ حوزه مبلمان منبت و انگور باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران، آنها را قشری مظلوم و بی‌ادعا دانست و بیان کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ مدیری از اصحاب رسانه شکایت کند و با تمام توان از خبرنگاران حمایت می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه مدیران از انتقاد سازنده هراس نداشته باشند، خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: مجموعه مدیران این شهرستان را دلسوزانه نقد کنید، چراکه نقد سازنده عامل مهم پیشرفت است.

بهره‌مند نبودن خبرنگاران از مسکن از مشکلات مهم اصحاب رسانه این شهرستان بود که فارسی در این باره از خبرنگاران درخواست کرد: ابتدا نسبت به تشکیل تعاونی مسکن اقدام کنید، ما نیز از طریق راهکارهای قانونی و تشکیل جلسه‌های مشترک در رفع این مشکل به شما کمک می‌کنیم.

مسکن، بیمه، مشکلات معیشتی، یارانه مطبوعات، آسیب دیدن خبرنگاران از شیوع ویروس کرونا، انتقادپذیر نبودن برخی مسوولان و همراه نبودن روابط عمومی‌ها با خبرنگاران از جمله مشکلاتی بود که اصحاب رسانه این شهرستان مطرح کردند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟