نماینده بناب از کم توجهی به زیباسازی شهر انتقاد کرد


نماینده بناب از کم توجهی به زیباسازی شهر انتقاد کرد

تبریز - ایرنا - نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم توجهی به زیباسازی این شهر، گفت: توجه به زیباسازی شهر قبل از اینکه نیازمند اعتبار باشد، نیازمند مدیریت است.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و توانمند سازی محلات شهری بناب با انتقاد از وضعیت ظاهری و نامناسب ورودی های شهر اظهار کرد: به دلیل عدم مدیریت صحیح وضعیت ظاهری بناب نامناسب است.

وی با گلایه از وضعیت ظاهری شهر بناب اضافه کرد: وضعیت ظاهری بناب نسبت به شهرهای همجوار نیز دارای وضعیت مناسبی نبوده و می بایست توجه ویژه ای به آن شود و جا دارد مشاوری در سطح ملی برای ارائه طرح در این خصوص جذب شهرداری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلات موجود در این خصوص مدیریتی است؛ چرا که برخی محلات بناب حدود چهار ماه است که نظافت نشده است و این مشکل اعتبار نیست، بلکه مشکل مدیریتی است.

وی تعامل و همکاری مسئولین را لازمه توسعه شهری بناب اعلام کرد و گفت: از مسئولین شهرستان انتظار داریم وقت بیشتری را برای توسعه بناب اختصاص دهند که البته جا دارد از تلاش های فرماندار بناب تشکر ویژه ای داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی شهرستان بناب را ضروری دانست و گفت: هر اداره ای که در این ارتباط همکاری لازم را نداشته باشد بدون اغماض با آن برخورد خواهیم کرد.

بناب ۴۷۰ هکتار بافت ناکارآمد دارد

فرماندار بناب نیز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و توانمند سازی محلات شهری بناب با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در محلات سکونتگاه های غیررسمی گفت: یک هزار و ۴۲۰ هکتار محدوده شهری بناب را تشکیل می دهد که ۴۷۰ هکتار و در واقع یک سوم آن جزو بافت های ناکارآمد است.

امین رفیعی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت شهر بناب در محلات سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند؛ افزود: افرادی که انشعاب آب دارند باید هرچه سریع تر نسبت به برقراری انشعاب فاضلاب خود نیز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تمامی صاحبان املاکی که دارای انشعاب آب هستند می بایست هر چه سریع تر نسبت به برقراری انشعاب فاضلاب نیز اقدام کنند.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: خانواده هایی که به رغم دریافت اخطار نسبت به برقراری انشعاب فاضلاب اقدام نکنند، انشعاب آب آن ها قطع خواهد شد.

رفیعی بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم عده ای در اوضاع سخت کرونایی فاضلاب ملک های شخصی خود را از طریق لوله کشی وارد قوبی چای کرده اند که بسیار خطرناک و زمینه ساز فاجعه و ابتلاء به انواع بیماری ها است.

شهر بناب با داشتن جمعیتی در حدود ۹۰ هزار نفر و هفت کیلومتر مربع مساحت، ششمین شهر بزرگ و پرجمعیت استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

شهرستان بناب با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۱۱۰ کیلومتر از مرکز استان آذربایجان شرقی فاصله دارد و در جنوب این استان در منطقه ای صاف و هموار در ساحل دریاچه زیبای ارومیه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار