صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند


صنوف برای دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند

مهاباد- ایرنا- فرماندار شاهین‌دژ گفت: تاکنون 200 واحد صنفی این شهرستان برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند و مابقی صاحبان صنوف نیز برای اخذ این تسهیلات حمایتی اقدام کنند.

ایوب آذین‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور بهره مندی صاحبان کسب و کارهای مشمول تسهیلات حمایتی دولت، ثبت نام واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز از طریق سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان ثبت نام در سامانه کارا تا پایان ماه جاری تمدید شده، اضافه کرد: تمامی صاحبان اصناف آسیب‌دیده از کرونای شهرستان در اولین فرصت برای دریافت تسهیلات اقدام کنند و در این زمینه لازم است اطلاع‌رسانی جامع به منظور بهره‌مندی آنها از این تسهیلات حمایتی انجام شود.

فرماندار شاهین‌دژ با بیان اینکه تمام مدیران دستگاه‌های مرتبط و بانک‌های عامل باید پیگیر امور پرداخت تسهیلات باشند تا این تسهیلات در کمترین زمان به دست مردم برسد، گفت: امیدواریم صاحبان کسب و کارهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با دریافت تسهیلات حمایتی بتوانند بخشی مهمی از آسیب وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ واحد صنفی در شاهین‌دژ شامل دریافت تسهیلات حمایتی ناشی از کرونا شوند، عنوان کرد: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

وی، مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده را ۱۲۰ میلیون ریال برای کسب و کارهای آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث تعطیلی، رکود بخش های اقتصادی و خسارت به اصناف و بازاریان در همه کشورها شده است.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !