وقوع حوادث در اصفهان 4 کشته و 17 مصدوم برجاگذاشت


وقوع حوادث در اصفهان 4 کشته و 17 مصدوم برجاگذاشت

اصفهان- ایرنا- حوادث 72 ساعت گذشته در اصفهان شامل 2 حادثه تصادف، چهار غرق‌ شدگی، یک انفجار و سه حریق موجب مصدوم شدن هفده نفر و جان باختن چهار نفر شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پرشکی استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۶ و ۱۶ دقیقه روز جمعه یک مورد غرق‌شدگی در رودخانه روستای سرداب فریدون‌شهر به اورژانس ۱۱۵ اعلام و واحد امدادی به محل اعزام شد.

غفور راستین افزود: در این حادثه یک مرد ۳۵ ساله غرق شده بود که به بیمارستان رسول اکرم(ص) منتقل شد ولی در نهایت جان خود را از دست داد.

وی درباره غرق‌شدگی دیگری که در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه همان روز در چاه آب در شهرستان نایین رخ داد بود عنوان کرد: در این حادثه نیز یم جوان ۳۵ ساله غرق شد و فوت کرد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پرشکی اصفهان تصریح کرد: ساعت ۲۲ و ۵۳ دقیقه روز جمعه نیز یک دستگاه وانت پیکان با گاردریل در بزرگراه چمران نزدیک خیابان آل یاسین برخورد کرد و پس از اعلام به اورژانس ۱۱۵ دو واحد امدادی راهی محل شدند.

وی بیان کرد: در این حادثه چهار نفر شامل یک مرد و سه زن مصدوم و به بیمارستان غرضی منتقل شدند و یک مرد ۲۶ ساله نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

بزرگراه شهید چمران در حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان قرار دارد.

حلقه سوم ترافیکی اصفهان بعنوان بیرونی ترین مسیر حرکت وسایط نقلیه نسبت به مرکز شهر در شمال، شرق و غرب شهر به طول ۴۰ کیلومتر بصورت حلقه ای احداث شده است و در طول مسیر آن ۱۳ بزرگراه درون شهری و ۲۰ تقاطع غیرهمسطح وجود دارد.

بزرگراه‌های شهید اقارب پرست، شهید ردانی پور، شهید کشوری و شهید خرازی، شهید صیاد شیرازی، شهید آقابابایی، شهید میثمی، شهدای صفه، شهید حبیب الهی، شهید همت، شهید چمران، شهید اردستانی و میرزا کوچک خان جنگلی در این حلقه قرار گرفته است.

راستین همچنین افزود: یک دستگاه وانت نیسان و یک خودروی سواری در کیلومتر ۴۵ جاده نایین به اردستان با یکدیگر برخورد کردند که در این سانحه ۶ نفر شامل یک پسر ۱۰ ساله، چهار مرد و یک زن مصدوم شدند.

وی اظهارداشت: مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید بهشتی اردستان و سپس سه نفر از مصدومان با بالگرد اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان منتقل شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پرشکی اصفهان درمورد حادثه انفجاری که بر اثر ساخت ترقه در خیابان نبوی منش رخ داد گفت: سه پسر ۱۵، ۱۷ و ۱۹ ساله در این حادثه مصدوم و توسط آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی الکاظم (ع) منتقل شدند.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یک باب فروشگاه دوچرخه در بهرام آباد دچار آتش‌سوزی شد که نیروهای ایستگاه شماره ۱۸ به محل اعزام و از سرایت آتش به فروشگاه‌های مجاور جلوگیری کردند.

فرهاد کاوه آهنگران اشاره کرد: انباری یک منزل مسکونی در خیابان حجتیه نیز دچار آتش‌سوزی شد و نیروهای ایستگاه‌های ۵ و ۲۰ به محل اعزام شدند و دو خانم و آقا که در آتش محبوس و گرفتار شده بودند را بدون آسیب جدی خارج کردند.

وی به کشف جسد جوان ۱۸ ساله در کانال آب فولادشهر اشاره کرد و افزود: این جوان پنج روز قبل در کانال سوکرا فولادشهر دچار حادثه شده بود و در حالی که پیکر وی بین دریچه سد جوزدان به طرز دلخراشی گرفتار شده بود کشف و توسط غواصان آتش‌نشانی فولادشهر و زرین‌شهر بیرون کشیده شد.

فولادشهر که در سال ۱۳۷۳به عنوان یک شهر جدید فعالیت خود را آغاز کرده در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان در محور ارتباطی اصفهان شهرکرد واقع شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه روز گذشته دو کودک ۱۰ و ۱۱ ساله در ضلع جنوبی پل خواجو غرق شدند که با اعلام حادثه به سامانه ۱۲۵ تیم امداد و نجات ایستگاه شماره یک و پنج به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروها در کمتر از ۲ دقیقه به محل رسیدند گفت: خوشبختانه این دو کودک با تلاش نیروهای امدادی و کمک مردم حاضر در محل از مرگ نجات یافتند و در سلامت کامل هستند.

کاوه آهنگران درباره آتش‌سوزی در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی چهارطبقه در شهرک میلاد تصریح کرد: در این حادثه مالک ۳۵ ساله واحد حادثه دیده که در آتش گرفتار شده بود و یک خانم سالمند واحد بالایی که توان جسمانی برای خروج از منزل دودگرفته خود را نداشت توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند.

وی بیان کرد: در این عملیات نیروهای آتش‌نشانی از چهار ایستگاه شماره ۶، ۷، ۱۸ و ۱۹ به همراهنردبان ۴۵ متری و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی در دست بررسی است افزود: آتش مهار و از سرایت به سایر واحدها جلوگیری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانم بازیگر نقش سلطان بانو بعد از گذشت 40 سال / چقدر تغییر؟!